۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
نفت ۱۰۰ دلاری ناپایدار است
وزیر نفت هند:

نفت ۱۰۰ دلاری ناپایدار است

وزیر نفت و گاز هند با اشاره به اینکه ابهام‌ها در مسیر مصرف سوخت‌های فسیلی، مردم به استفاده از سوخت‌های پاک سوق می‌دهد، گفت: قیمت نفت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه پایدار نمی‌ماند.

به گزارش بازار، هاردیپ سینگ پوری روز دوشنبه (۱۷ مهرماه) طی رویداد صنعتی در دهلی‌نو به خبرنگاران گفت: هند درگیری‌های جاری در خاورمیانه را از نزدیک زیر نظر دارد.

در پی تنش‌ها در کرانه باختری و تشدید مسائل ژئوپولیتیک خاورمیانه و به‌دنبال تعمیق نگرانی‌ها درباره عرضه، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه (۱۷ مهرماه) بیش از سه دلار برای هر بشکه افزایش یافت.

وزیر نفت و گاز هند گفت: منطقه‌ای که اکنون آتش جنگ در آن شعله‌ور شده است از بسیاری جهات مرکز انرژی جهانی است، مانند گذشته به راهمان ادامه می‌دهیم.

پوری با بیان اینکه ابهام‌های جهانی با چنین ماهیتی مردم را به استفاده از سوخت‌های پایدار و پاک‌تر تشویق می‌کند، تصریح کرد: قیمت ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه نفت خام ناپایدار است.

قیمت‌های بالای نفت به‌طور معمول منجر به افزایش تورم و آسیب به روند رشد اقتصادی واردکنندگان بزرگی مانند هند می‌شود.

وزیر نفت و گاز هند ۱۱ مهرماه از تولیدکنندگان خواست نسبت به اوضاع اقتصادی کشورهای مصرف‌کننده حساسیت نشان دهند، زیرا از زمانی که عربستان و روسیه تصمیم گرفتند کاهش‌ تولید داوطلبانه را تا پایان سال تمدید کنند، قیمت‌ها در سطوح بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه قرار دارد.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha