۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آب منطقه ای سمنان مصوب شد
معاون برنامه‌ریزی آب منطقه ای سمنان:

۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آب منطقه ای سمنان مصوب شد

سمنان- معاون برنامه‌ریزی آب منطقه ای سمنان گفت: برای سال جاری اعتبارات مصوب مجموعه شرکت یک هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا نجف زاده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی شرکت آب منطقه ای سمنان ضمن بیان اینکه اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ شرکت آب منطقه‌ای سمنان ابلاغ شده یک هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال است، بیان کرد: پنج طرح ملی در مجموعه این شرکت در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه این شرکت همچنین شش طرح متمرکز و شش طرح استانی را نیز در دست اجرا دارد، افزود: مجموعاً در شرکت آب منطقه ای سمنان ۲۵ پروژه در دست اجرا است که طرح آبرسانی به گرمسار، احداث سد فینسک و سامانه انتقال آب و تصفیه خانه آب شرب شهر شاهرود از سد کالپوش در زمره مهمترین این طرح ها است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه مجموع اعتبارات کل طرح‌های این شرکت آب در سال گذشته یکهزار و ۴۶۲ میلیارد ریال بوده است گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتبار تخصیص یافته به طرح‌های ملی یک هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال، طرح‌های ملی متمرکز ۱۷۸ میلیارد ریال و طرح‌های استانی ۶۷ میلیارد ریال بوده است.

نجف زاده اضافه کرد: از اعتبارات سال ۱۴۰۱ به این شرکت ۱۱ درصد به صورت اسناد خزانه و ۸۹ درصد به صورت نقدی اختصاص یافته است.

وی افزود: از مجموع ۸۹ درصد اعتبار که به صورت نقدی اختصاص یافته است البته مبلغ ۳۸۶ میلیارد ریال( ۲۶ درصد) از اعتبارات سال ۱۴۰۱ از محل منابع داخلی وزارت نیرو و برای تسریع پروژه‌های مهم و مصوب سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۰ درصد نیز از محل اعتبارات جهش مسکن ملی از طریق وزارت راه و شهرسازی برای تأمین آب شهرهای هدف اختصاص یافته است.

نجف زاده بیان داشت: برای تسریع در اجرای این پروژه، پیگیری اخذ تضمین سازمان برنامه و بودجه کشور برای استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ از بانک صنعت و معدن به مبلغ یکهزار میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه کشور در دست انجام است.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha