۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی در ۲۰ هکتار از مزارع ساری
مدیر جهاد کشاورزی ساری عنوان کرد:

تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی در ۲۰ هکتار از مزارع ساری

ساری- علوی، مدیر جهاد کشاورزی ساری از تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی در ۲۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان خبر داد و گفت: اولین برداشت کشت دوباره برنج تلفیقی انجام شد.

سید اسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید به اهمیت تولید محصول برنج در حفظ امنیت غذایی و تولید محصول، اظهار کرد: اولین برداشت کشت مجدد برنج در مزارع تحت پوشش (ICM) این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در ۲۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان، تصریح کرد: این مزرعه یک هکتاری در روستای نقارچی محله منطقه سمسکنده است و توسط کشاورز شعبان حقانی مدیریت می شود.

علوی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در این مزارع ترویج و آموزش تخصصی کارشناسان و بهره برداران این بخش است، افزود: این کشاورز پیشرو با استفاده از تله های نوری، فرمونی و فرولایت، رهاسازی اردک و رهاسازی زنبور تریکوگراما در دو نوبت، وجین ساقه های آلوده با ساقه خوار برنج مبارزه کرد.

وی ادامه داد: برای کنترل عوامل بیماری زای برنج در این مزرعه با نظارت کارشناسان از قارچکش زیستی "کانگ می" استفاده شد.

علوی با تاکید بر اینکه تولید محصول سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول گامی به سوی سلامت جامعه است، گفت: مدیریت آفت ساقه خوار و بیماری بلاست برنج به عنوان مهمترین عوامل خسارت زا در ارقام محلی و اصلاح شده در کشت اول و دوم این مزارع با استفاده از روش‌های فیزیکی، مکانیکی، فرمونی، به‌زراعی، بیولوژیک و بدون استفاده از آفت کش‌های شیمیایی انجام شد.

کد خبر: ۲۴۸٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha