۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
استانداری سمنان بدون معاونت اقتصادی راه به جایی نمی‌برد
یک کارشناس اقتصادی:

استانداری سمنان بدون معاونت اقتصادی راه به جایی نمی‌برد

سمنان- یک استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی گفت: در دوران و زمانی که به نام جهش تولید نامگذاری شده و اتفاقاً مهمترین وظیفه امروز دولت در استان سمنان مقوله تولید و اقتصاد است استانداری سمنان ماه‌ها است که معاون اقتصادی اصلاً ندارد و لذا به نظر نمی‌رسد راه به‌جایی ببرد.

محمد عمودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه سال جاری را رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نام‌گذاری کردند زیرا رونق امروز نیاز به جهش دارد یعنی چند برابر شود، بیان کرد: این جهش تولید ابزارهایی هم می‌خواهد که ازجمله آن نیروی کار و به‌خصوص تصمیم‌ساز است.

وی افزود: استانداری سمنان ماه‌ها است که اصلاً معاون اقتصادی ندارد و پس از رفتن معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی، استاندار این معاونت را به دو قسمت کرد سرپرستی امور اقتصادی را به معاون سیاسی و امنیتی خود سپرد و معاونت توسعه منابع انسانی را به معاون امور عمرانی!

این استاد دانشگاه گفت: در ادامه و به‌تازگی یکی از مدیران کل استان سمنان به‌عنوان معاون توسعه منابع انسانی استاندار سمنان منصوب شد تا بازهم پست معاونت اقتصادی خالی بماند و با سرپرستی اداره شود.

عمودی بیان کرد: این پست آن‌قدر حساس است که تمام‌وقت یک نفر را می‌گیرد حال چطور می‌شود معاون سیاسی و امنیتی استاندار که نفر دوم اجرایی استان محسوب می‌شود آن‌قدر وقت خالی دارد که هم‌زمان کارهای معاونت اقتصادی را هم انجام دهد معلوم نیست.

وی افزود: این انتقاد از استانداری سمنان وجود دارد که برای پست معاونت اقتصادی تعیین تکلیفی صورت نمی‌گیرد، اولاً معاون سیاسی و امنیتی چه تجربه و تحصیلاتی درزمینهٔ اقتصاد دارد و ثانیاً تقسیم کردن وقت بین سیاسی و امنیتی و اقتصادی آیا ضربه‌ای به هردوی این پست‌های حساس نمی‌زند؟

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم راه به‌جایی ببریم باید ابزارش را هم داشته باشیم، درست مانند سه سال پیش که رهبر معظم انقلاب اسلامی تولید را مورد تأکید قرار می‌دادند اما دولت نه معاون داشت نه وزیر اقتصاد؛ رئیس بانک مرکزی هم تازه عوض‌شده بود، یک وزارتخانه حساس دیگر هم با سرپرست اداره می‌شد درنتیجه آیا دولت توانست رونق تولید را محقق کند؟

عمودی در خاتمه گفت: وقتی پست معاونت ماه‌ها بدون مسئول می‌ماند آن‌هم پستی به این حساسی خواه‌ناخواه این حس در سطح استان پدید می‌آید که آیا در این استان قحط‌الرجال است؟ از سوی دیگر این پست باید مسئول رایزنی و تسهیل گری‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و تولیدی و رونق تولید و رفع موانع تولید و ... باشد و در نبودش قطعاً استان ضربه خواهد خورد.

کد خبر: ۲۴٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha