۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
قبوض مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تا سقف الگوی مصرف صفر شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

قبوض مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تا سقف الگوی مصرف صفر شد

نمایندگان مردم در مجلس وزارتخانه‌های نفت و نیرو را مکلف کردند تا تعرفه آب، برق و گاز مشترکان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تا سقف الگوی مصرف برابر با صفر منظور شود.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۱۶ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی (۳) ماده ۳۹ این لایحه با ۱۶۵ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی (۳) ماده ۳۹ لایحه مذکور؛ وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند تعرفه آب، برق و گاز مشترکان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور را بگونه‌ای اصلاح نمایند که با رعایت مناطق جغرافیایی تا سقف الگوی مصرف به تناسب بعد خانوار (صرفاً برای آب) برابر با صفر منظور گردد.

در ادامه نمایندگان با بند الحاقی (۴) تبصره ۳۹ نیز با ۱۶۴ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۴) ماده ۳۹ آمده است؛ افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و خیرین مسکن ساز برای هر کدام از افراد تحت پوشش نهادها و سازمانی حمایتی از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و دهیاری و هزینه انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز برای واحد مسکونی اختصاص یافته به آنان براساس الگوی مصرف فقط برای یک بار معاف می‌باشند.

بر اساس این گزارش احمدحسین فلاحی با بیان اینکه مجلس زمان بسیاری برای تصویب برنامه هفتم توسعه صرف می‌کند و امیدواریم این برنامه به درستی اجرا شود به نحوه اجرای برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت:این برنامه از ۱۰ تا ۳۰ درصد اجرایی شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال بررسی برنامه هفتم توسعه هستیم و بعد از آن نیز نوبت به بودجه می‌رسد طرح‌ها و لوایح بسیاری وجود دارد که رسیدگی به آنها در کمیسیون به اتمام رسیده بهتر است از قابلیت اصل ۸۵ قانون اساسی استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۴۸٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha