۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
راه‌آهن «همدان- سنندج» تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می‌شود
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها:

راه‌آهن «همدان- سنندج» تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می‌شود

همدان- معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به تأمین ریل از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، گفت: عملیات ریل گذاری راه‌آهن «همدان- سنندج »در حال انجام است و تلاش می‌شود این مسیر ریلی تا پایان دولت دوازدهم تکمیل شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان همدان، عباس خطیبی به همراه مقامات استان‌های کردستان و همدان از روند اجرایی راه آهن «همدان- سنندج» بازدید کرد.

در این بازدید که بیشتر معطوف به حل مشکل تقاطع راه آهن مذکور با راه ارتباطی گنج تپه به لالجین در ابتدای روستای دینارآباد بود پس از ارائه گزارش توسط مشاور پروژه، تصمیم گیری اجرای تقاطع برای بررسی بیشتر به جلسه‌ای با حضور مسئولان راه و شهرسازی، راهداری و شرکت ساخت موکول شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: با فراهم کردن تجهیزات لازم و تأمین ریل از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان عملیات ریل گذاری راه‌آهن «همدان- سنندج» در حال انجام است و تلاش می‌شود این مسیر ریلی تا پایان دولت دوازدهم تکمیل شود.

عباس خطیبی احداث این خط ‌آهن را گامی دیگر در اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور دانست و گفت: راه‌آهن «همدان- سنندج» قسمتی از محور ریلی «تهران- همدان- سنندج» است که بخش تهران تا همدان در اردیبهشت ماه سال ۹۶ به شبکه ریلی پیوست.

وی اعتبار هزینه شده در این مسیر ریلی را دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: اعتبار سال جاری این پروژه نیز ۳۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این بازدید عنوان کرد: طول طرح راه‌آهن «تهران- همدان- سنندج» ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

️داریوش حسینی گفت: طول خط ریلی «همدان- سنندج» ۱۵۱ کیلومتر است که ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می‌شود.

کد خبر: ۲۴٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha