۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
بهره‌گیری از انرژی‌های‌تجدیدپذیر و توسعه قابل‌ملاحظه در فناوری‌های وزارت‌ نفت
در نشست پژوهشگاه‌ نیرو و ارزشیابی وزارت‌نفت مطرح شد

بهره‌گیری از انرژی‌های‌تجدیدپذیر و توسعه قابل‌ملاحظه در فناوری‌های وزارت‌ نفت

نشست هم‌اندیشی نماینده دفتر نظارت بر انتقال و توزیع نیروی‌ برق وزارت‌نیرو، نمایندگان پژوهشگاه‌نیرو و اداره‌کل نظام‌فنّی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های وزارت‌نفت برگزار شد.

به گزارش بازار، در این نشست با اشاره به مطالعات پژوهشگاه‌نیرو در بحث مدیریّت و سیاست‌گذاری انرژی در سطح‌کلان و مصادیق قیمت‌گذاری انرژی در وزارت‌نیرو، انجام فعالیّت‌های مشترک به‌صورت عملیّاتی، میان وزارتخانه‌های‌نیرو و نفت در قالب طرح‌ها و پروژه‌ها، مطرح شد.

در این نشست ‌همچنین بهره‌گیری از انرژی‌های‌تجدیدپذیر و توسعه قابل‌ملاحظه در فناوری‌های مربوطه مورد تاکید قرار گرفت و لزوم برنامه‌ریزی در این زمینه در سطح‌ملّی (باتوجّه به‌این‌که گشایش سرمایه‌گذاری مشمول تحریم‌ها نیست) مطرح شد.

در این‌جلسه، با اشاره به‌موضوع استانداردسازی و موضوعات‌تخصّصی دیگر از جمله ارزیابی شایستگی‌ و صلاحیّت‌حرفه‌ای، مدیریّت مصرف‌انرژی، هوشمندسازی، جایگزینی سبدسوخت نیروگاه‌ها، مدیریّت‌کربن، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل، امنیّت داده‌ها و دیگر موضوعات در راستای شکل‌گیری همکاری‌ها و چکیده‌ای از توانمندی‌ها و فعالیّت‌های انجام‌شده در پژوهشگاه‌نیرو ارائه شد.

بنا بر این گزارش به‌منظور ارتقای سطح تعاملات‌فنّی و کارشناسی‌طرفین، افزایش سطح‌همکاری‌های دوجانبه و هم‌افزایی فعالیّت‌های‌مشترک، بر تداوم برگزاری جلسات‌کارشناسی، در هر حوزه به‌صورت مستقل تاکید شد.

کد خبر: ۲۴۷٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha