۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
آفریقا به دنبال «صدای قوی‌تر» در صندوق بین‌المللی پول

آفریقا به دنبال «صدای قوی‌تر» در صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد آفریقا سومین کرسی هیات مدیره این صندوق را به دست خواهد آورد.

به گزارش بازار، کریستالینا جورجیوا، مدیرکل صندوق بین‌المللی پول، اعلام کرد که آفریقا به زودی سومین کرسی را در هیئت مدیره صندوق خواهد داشت تا این قاره صدای قوی‌تری در این نهاد داشته باشد.

پیش از نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که فردا دوشنبه در مراکش آغاز می‌شود، جورجیوا به خبرگزاری فرانسه از آبیجان ساحل عاج گفت: من خبر خوبی برای آفریقا دارم، ما در حال آماده شدن برای حضور سومین نماینده کشورهای جنوب صحرای آفریقا در هیئت مدیره این صندوق هستیم.

وی افزود: مذاکرات مداومی در مورد اینکه چگونه قاره آفریقا باید هماهنگ شود و چگونه باید این امر انجام پذیرد، در حال انجام است. آنچه مهم جلوه می‌کند این است که صدای قوی‌تر برای آفریقا به وجود بیاید.

همچنین بانک جهانی از ایجاد کرسی سوم برای کشورهای آفریقایی در هیئت مدیره خود خبر داد، تصمیمی که انتظار می‌رود در نشست‌های سالانه به تصویب برسد.

در این میان، جورجیوا از اثرات مضر تورم به ویژه بر محصولات غذایی ابراز تاسف کرد و گفت: ما اکثر کشورهایی را که در مدیریت تورم و همچنین مدیریت مخارج عمومی و کاهش تدریجی کسری بودجه محتاطانه عمل کردند، تحسین می‌کنیم.

کد خبر: ۲۴۷٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha