۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
آغاز فعالیت کنفرانس اقتصادی عرب

آغاز فعالیت کنفرانس اقتصادی عرب

کنفرانس اقتصادی عرب با حضور وزرا، نمایندگان و مسئولان دولتی و خصوصی، فعالان اقتصادی و جامعه مدنی از اردن و عراق آغاز شد.

به گزارش بازار، فعالیت‌های کنفرانس اقتصادی عربی که توسط انجمن اخوان اردنی-عراقی در امان پایتخت اردن برگزار شد، از دیروز شنبه با شعار «توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری امیدوارکننده در سال ۲۰۳۰» آغاز شد.

خلود السقاف وزیر سرمایه گذاری اردن گفت: توسعه همه جانبه اقتصادی در رأس اولویت‌های اردن است و دولت در دوره گذشته مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی، سیاسی و اداری را برای بهره برداری از همه ظرفیت‌ها دنبال کرده است.

وی در حین حمایت از راه‌اندازی این کنفرانس که توسط اتاق صنعت امان و اتاق بازرگانی عقبه برگزار می‌شود، بر اهمیت مشارکت کشورهای عربی در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و سرمایه گذاری برای دستیابی به اقتصاد مطلوب تاکید کرد.

خالد البتال؛ وزیر صنعت و معدن عراق نیز گفت که سرمایه گذاری و روابط اقتصادی بین عراق و اردن در حال توسعه بیشتر است و در حال حاضر سرمایه گذاری بین آن‌ها با توجه به زمان و شرایط مناسب است.

وی تاکید کرد که پروژه شهر اقتصادی مشترک فرصتی برای ایجاد یکپارچگی اقتصادی اردن و عراق در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه صنعتی است؛ چراکه این شهر پس از تکمیل، امکان بهره‌مندی از صنایع تولید شده در آن، معافیت‌ها و مزایای قراردادهای تجارت آزاد و کمک به دستیابی به توسعه پایدار را فراهم می‌کند.

کد خبر: ۲۴۷٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha