۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
نیازمند  قوانین تشویقی به جای بایر کننده زمین های کشاورزی هستیم
یک نماینده مجلس یازدهم:

نیازمند قوانین تشویقی به جای بایر کننده زمین های کشاورزی هستیم

صفری ملک‌ میان، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی معتقد است برای اجتناب از بایر ماندن زمین های زراعی و کشاورزی توسط کشاورزان، دولت باید یکسری سیاستهای تشویقی برای آنها لحاظ کند.

گروه کشاورزی؛ بازار: محمد صفری ملک ‌میان، نماینده مردم رودسر و املش گفت: ما به عنوان نماینده مجلس باید به گونه ‌ای صحیح در حوزه قوانین عمل کنیم و حمایت‌هایی به لحاظ مالی و تسهیلاتی می‌توانیم برای کشاورزان در نظر بگیریم.

صفری ملک ‌میان افزود: از سوی دیگر ما بایستی سیاستهای تشویقی را لحاظ کنیم که کشاورزان روحیه و انگیزه داشته باشند و بتوانند زمین‌های خودشان را کشت کنند و بایر و یا در معرض فروش نگذارند. لذا مجلس موظف است نسبت به کشاورزی و تمام محصولات کشاورزی توجه داشته باشد و قوانین  کمک کننده باشد.

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: از جهت دیگر در حوزه نظارت بر اجرای قوانین هم ما نمایندگان باید توجه داشته باشیم که دولت در مواقعی که به کشاورز کمک می کند مثلا می‌خواهد کود تحویل بدهد به موقع انجام دهد. یا در حوزه تجارت و بازرگانی محصولات کشاورزی دولت به بهانه تنظیم بازار نبایستی محصولات کشاورزی را بدون حساب و کتاب و بی رویه وارد کند. اینها جزو مواردی است که نمایندگان مجلس باید پیگیری کنند که کشاورزان دچار ضرر و زیان نشوند.

هزینه بالای برنج و عدم تضمین تامین آب کشاورزی؛ موانع خودکفایی در برنج
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس یازدهم در خصوص موانع دست‌یابی به خودکفایی در تولید برنج گفت: اولا هزینه‌های محصول برنج بالا است؛ یعنی وقتی می‌خواهیم تناسبی بین هزینه و فروش ایجاد کنیم می‌بینیم که در اینجا کشاورز بسیار متضرر است و یکی از دلایلش این است که هزینه بالا می‌رود.

صفری ملک‌ میان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما در واقع بحث آب کشاورزی است به طوری که نمی‌توانیم تضمین بدهیم آب کشاورزی به موقع برای مردم تامین خواهد شد.

کد خبر: ۲۴٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha