۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
صدور سند تک‌برگ مالکیت ۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی
معاون سازمان ثبت اسناد عنوان کرد

صدور سند تک‌برگ مالکیت ۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ارائه گزارش عملکرد حوزه املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ۶ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پرداخت.

به گزارش بازار، صفدر کشاورز؛ معاون امور اسناد و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره گزارش عملکرد حوزه املاک و کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، گفت: املاک کشور به چهار بخش اراضی ملی، اراضی کشاورزی، بافت مسکونی شهری و بافت مسکونی روستایی تقسیم می‌شود.

وی در مورد بخش اراضی ملی ادامه داد: از مجموع ۱۳۶ میلیون هکتار اراضی ملی کشور، تاکنون برای ۱۳۴ میلیون هکتار معادل ۹۹ درصد این عرصه‌های ملی تثبیت و سند مالکیت تک‌برگ صادر شده است.

کشاورز درباره حوزه اراضی کشاورزی اظهار کرد: تاکنون برای ۷ میلیون هکتار از مجموع ۱۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی ایران، سند تک‌برگ مالکیت صادر شده و مستندسازی نیز صورت گرفته است.

معاون امور اسناد و کاداستر سازمان ثبت‌اسناد درباره حوزه بافت مسکونی شهری گفت: از مجموع یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار اراضی، تاکنون برای ۴۷۴ هزار هکتار معادل ۳۵ درصد اراضی و املاک واقع در محدوده بافت مسکونی شهری، سند مالکیت حدنگار صادر شده است.

وی درباره حوزه بافت مسکونی روستایی ادامه داد: از مجموع ۴۵۰ هزار هکتار محدوده بافت مسکونی روستایی، برای ۳۲۴ هزار هکتار معادل ۷۰ درصد اسناد مالکیت حدنگار صادر شده‌ است. مابقی اسناد در حوزه بافت مسکونی شهری و روستایی اسناد صادره قبل از سال ۱۳۸۹ بوده و بصورت اسناد دفترچه‌ای است که باید به اسناد تک‌برگ تبدیل شود.

کشاورز درباره آماری درباره گزارش عملکرد ۶ ماهه سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در حوزه صدور اسناد مالکیت بیش از ۲ میلیون سند مالکیت صادرشده درحالیکه در ۶ ماه مشابه سال گذشته یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار سند مالکیت صادر شده بود.

معاون امور اسناد و کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: در ۶ ماهه سال جاری ۶۳ هزار و ۲۹۰ جلد سند مالکیت کشاورزی صادر شده است در حالی که در ۶ ماهه مشابه سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۲۲ جلد سند مالکیت کشاورزی صادر شده بود.

وی ادامه داد: در حوزه املاک موقوفه ۱۷ میلیون و ۶۹۹ هزار جلد سند مالکیت در ۶ ماهه امسال صادر شده است درحالیکه در ۶ ماهه مشابه سال گذشته در این حوزه ۱۱ هزارو ۲۸۱ جلد سند مالکیت صادر شده بود.

کشاورز بیان کرد: در عرصه‌های املاک دولتی در ۶ ماهه امسال ۶۴ هزار و ۳۵۷ جلد سند مالکیت صادر شده است که در ۶ ماه مشابه سال گذشته صدور سند مالکیت املاک دولتی ۵۱ هزار و ۳۶۳ جلد بود.

معاون امور اسناد و کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: در حوزه مؤسسات عمومی و نهادهای دولتی ۹ هزار و ۲۹۱ جلد سند مالکیت صادر شده است که در ۶ ماهه مشابه سال گذشته در این حوزه ۵ هزار و ۸۶۴ جلد سند مالکیت صادر شده بود.

وی افزود: با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته قوه قضائیه سال ۱۴۰۱ و همچنین دستور رئیس قوه قضائیه در بهمن‌ماه سال گذشته در محل سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور مبنی بر اهتمام ویژه در خصوص اتمام حدنگار و اجرای قانون جامع حدنگار به‌صورت کامل، سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در کنار وظایف و تکالیف روزمره‌ای که دارد و خدماتی که به مردم ارائه می‌دهد عزم خود را جزم کرده تا به فرمایش مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضائیه جامع عمل بپوشاند.

کشاورز اظهار کرد: در این حوزه با استفاده از تمام ظرفیت سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور همچنین به خدمت گرفتن قریب به ۸۰ شرکت و انعقاد ۲۷۰ قرارداد سعی شده است که در عرصه‌های باقی‌مانده بخش بافت مسکونی شهری، بافت مسکونی روستایی، عرصه‌های زراعی بتوانیم فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی را جامعه عمل بپوشانیم و قانون جامع حدنگار را به اتمام برسانیم تا تمام عرصه‌های کشور اعم از آبی و خاکی دارای نقشه کاداستر و اسناد مالکیت تک‌برگ شوند.

کد خبر: ۲۴۷٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha