۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
ایجاد شرکت‌های زراعی بزرگ شرط احیای پنبه| به حال پنبه گلستان باید گریست
پیشکسوت صنعت پنبه پاک کنی گلستان بیان کرد؛

ایجاد شرکت‌های زراعی بزرگ شرط احیای پنبه| به حال پنبه گلستان باید گریست

گرگان- پیشکسوت صنعت پنبه پاک کنی استان گلستان گفت: راه احیای پنبه آن نیست که شالی را قطع کرده و پنبه بکاریم بلکه باید شرکت‌های زراعی بزرگ ایجاد کنیم تا پنبه کاری به صرفد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد گلچین، شامگاه شنبه در جشن پنبه در گرگان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۶ آخرین رقم برداشت پنبه در گلستان ۳۶۰ هزار تن محصول بود که هم اکنون به شش هزار تن رسیده است.

پیشکسوت صنعت پنبه پاک کنی استان گلستان افزود: پنبه تنها در صنعت نساجی استفاده نمی‌شود، در سال ۱۳۴۲ اولین کارخانه نئوپان با استفاده از ساقه پنبه را ایجاد کردیم که در دنیا تاکنون چنین کارخانه‌ای وجود ندارد گه البته کارخانه ما هم متاسفانه از بین رفت و منتفی شد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل از بین رفتن پنبه تقسیم شدن اراضی به قطعات کوچکتر است که دیگر پنبه کاری نمی‌صرفد.

گلچین اضافه کرد: زمانی ۴۰۰ هزار کارگر پنبه چین داشتیم که امروزه ۴۰ هزار نفر هم نیستند لذا ناچاریم از کمباین استفاده کنیم که آن هم با قطعات ۱۰ یا ۱۰۰ هکتاری قابل استفاده نیست.

این پیشکسوت پنبه عنوان کرد: از سال ۵۶ زمین‌ها تقسیم شد و به طور مستمر کاشت پنبه کاهش یافت و امروز به جای خنده باید گریه کنیم و بگوییم گلستان تنها ۶ هزار تن محصول پنبه دارد.

وی ادامه داد: راه احیای پنبه آن نیست که شالی را قطع کرده و پنبه بکاریم بلکه باید شرکت‌های زراعی بزرگ ایجاد کنیم تا پنبه کاری به صرفد.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha