۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
٣٣٠٠ واحدصنعتی نیمه تعطیل و راکد در شهرک‌های صنعتی احیا شد
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

٣٣٠٠ واحدصنعتی نیمه تعطیل و راکد در شهرک‌های صنعتی احیا شد

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سه‌هزار و ٣٠٠ واحد تولیدی و صنعتی نیمه‌تعطیل و تعطیل در شهرک‌های صنعتی احیا شده که زمینه بازگشت به کار ۶٠ هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی امروز (شنبه) همزمان با روز روستا و عشایر در نمایشگاه «روستا آباد» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح ها جزو طرح های نهضت احیاء هستند.

وی ادامه‌داد: از ابتدای امسال تاکنون ۵٠٢ واحد صنعتی در کل شهرک ها و نواحی صنعتی احیا شد، ضمن اینکه ۶٧٠ طرح صنعتی نیز در دست احیا است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان‌داشت: همچنین ۶۵٠ واحد صنعتی با افزایش ارتقای ظرفیت تولید داشته ایم.

وی با بیان اینکه ٧۵٠ طرح جدید در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است، گفت: ١۵ هزار اشتغال‌ از این محل ایجاد شد.

مقیمی اضافه‌کرد: تاکنون ۵۵٠ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده که اقدامات لازم برای ١٣٠ خوشه به اتمام رسیده است و از این تعداد ۴٠ خوشه روستایی است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان‌کرد: ۵٣ خوشه نیز در جریان کار داریم که از این تعداد ۴٠ خوشه روستایی است؛ برای این خوشه ها نام و نشان تجاری فراهم می کنیم و شبکه و زنجیره تخصصی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه روستا آباد با معرفی و عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی روستاییان از نقاط مختلف کشور از روز ۱۲ مهر به مدت یک هفته در مصلای تهران برپاست.

همزمان با روز «روستا و عشایر» این نمایشگاه با حضور بیش از یک هزار تولید کننده روستایی با قومیت های مختلف برگزار شد در این نمایشگاه انواع فرش، پوشاک، مصنوعات چرمی، مبلمان، صنایع غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنایع غذایی، خشکبار و ادویه‌جات، صنایع شیلاتی، گیاهان دارویی و زینتی، صنایع دستی، صنایع خلاق فرهنگی، گردشگری عرضه شده است.

معرفی روستاهای گردشگری و ظرفیت های تاریخی و تفریحی روستاها با حضور روستاییان نیز در این نمایشگاه صورت می گیرد.

این نمایشگاه فرصتی برای معرفی محصولات و تولیدات روستاییان و عشایر کشور به عموم مردم است که در آن قابلیت فروش نیز به خریداران فراهم شده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha