۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
عضویت ۲.۵ میلیون روستایی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اعلام کرد

عضویت ۲.۵ میلیون روستایی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: از جمعیت ۹میلیون نفری جامعه روستاییان و کشاورزان و عشایر کشور ۲.۵میلیون نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی عشایر درآمدند.

به گزارش بازار، بیت الله برقراری در یگ گفت‌وگوی رادیویی اظهار داشت: از زمان استقرار دولت سیزدهم ۶۰۰ هزار نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر درآمدند و ۹۰ درصد اعضا نیز به تمدید بیمه‌نامه خود اقدام کردند.

وی افزود: دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط بیمه اجتماعی به عضویت صندوق درآمدند و انتظار می‌رود با اطلاع رسانی‌هایی که از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور، نماز جمعه‌ها و سفرهای راستانی می‌شود، مشارکت مردم برای عضویت از خدمت رسانی این صندوق بیشتر شود.

برقراری این بیمه را اختیاری دانست و ادامه داد: دولت در بودجه امسال ۱۶۵ درصد بودجه این صندوق را افزایش داده است که نشانه عزم دولت برای توسعه خدمت رسانی به روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور بوده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تصریح کرد: کسانی که عضو صندوق بیمه اجتماعی می‌شوند مستمری بازنشستگی و اگر در حین کار مشکلی برایشان اتفاق بیفتد از مستمری از کارافتادگی و در صورت فوت، خانواده از حقوق بازماندگی این صندوق استفاده خواهند کرد.

وی شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را ۱۸ تا ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: اعضا در این صندوق در ۸ سطح تعیین شده از حداقل ماهیانه ۵۰ تا حداکثر ۲۵۰ هزار تومان پرداخت عضویت خواهند داشت تا به تناسب درآمد خود از خدمات این صندوق بهره ببرند.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha