۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
اروند در آستانه لبخند؛ بزرگ ترین رویداد فرهنگی ایران و عمان در پاییز آبادان برگزار می شود
بازار گزارش می‌دهد؛

اروند در آستانه لبخند؛ بزرگ ترین رویداد فرهنگی ایران و عمان در پاییز آبادان برگزار می شود

آبادان- منطقه آزاد اروند برای توسعه صنعت گردشگری این‌ منطقه به دنبال جذب گردشگران عمانی است.

محمود نواصر؛ بازار: منطقه آزاد اروند اخیرا رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده که یکی از مهم‌ ترین آنها تشکیل شورای راهبری گردشگری است. این اقدام که به گفته مسئولان امر، برای اولین بار رقم می‌ خورد و استقبال دانش آموختگان و فعالان گردشگری را در پی داشته است.

حضور در نمایشگاه‌ های اقتصادی جهانی و توجه به ارتباطات خارجی از رویکردهای سازمان منطقه آزاد اروند است که اصولا نباید صرف حضور باشد و ظاهرا در این حضورها، توجه زیادی به توسعه همکاری با کشورهای همسایه داشته است.

برگزاری هفته منطقه آزاد اروند و عمان

اخیرا نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده است.

سید محمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار در تشریح جزئیات این دیدار اظهار کرد: این دیدار چند ساعته که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، متمرکز بر موضوعات اقتصادی در همه زمینه‌ ها بود و معتقدم رشد مبادلات اقتصادی در کنار همکاری‌ های گسترده سیاسی میان ایران و عمان به پیوندهای دو ملت عمق می‌ بخشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس: با توجه به اشتراکات فرهنگی شهر آبادان با عمان و همچنین پیشینه بالای این شهر در حوزه فرهنگ و هنر که سبب شده فعالان فرهنگی آن هر ساله در رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور موفق به کسب مقام‌ های برجسته شوند و افتخار آفرینی کنند پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و عمان برای پائیز پیش رو را مطرح کردم

وی با اشاره به ظرفیت‌ های فرهنگی آبادان عنوان کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی شهر آبادان با عمان و همچنین پیشینه بالای این شهر در حوزه فرهنگ و هنر که سبب شده فعالان فرهنگی آن هر ساله در رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور موفق به کسب مقام‌ های برجسته شوند و افتخار آفرینی کنند؛ پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و عمان برای پاییز پیش رو را مطرح کردم.

دبیرخانه اروند و عمان تشکیل می‌ شود

علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرایط جغرافیایی منطقه آزاد اروند به گونه ای است که می توان با کشورهای عراق و کویت و همچنین حوزه خلیج فارس همکاری های اثربخش انجام شود.

وی با اشاره به تجاری سازی و صادرات فرهنگی افزود: ضرورت دارد حوزه خدمات و فرهنگ بخشی از صادرات باشد؛ باید فرهنگ غنی منطقه آزاد اروند صادر شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند توجه به اقتصاد فرهنگی را مهم برشمرد و تاکید کرد: برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی باید منجر به توانمندسازی هنرمندان منطقه و اشتغال پایدار شود.

زارعی ادامه داد: هنرمندان منطقه آزاد اروند که در بالاترین سطوح فرهنگی و هنری افتخار آفرینی کرده اند دارای طرح و ایده هستند و سازمان منطقه آزاد اروند باید بستر لازم را برای ارتقای این عزیزان فراهم کند که یکی از آنها توجه به رویدادهای بین المللی است.

وی بیان کرد: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر عمان در ایران پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و عمان را مطرح کرد که یکی از سیاستگذاری های ما در سازمان منطقه آزاد اروند اجرای چنین برنامه های بین المللی با هدف صادرات فرهنگی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: یکی دیگر از پیامدهای مثبت برگزاری هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و عمان توسعه صنعت گردشگری منطقه از طریق معرفی ظرفیت های توریسم اروند به چهره های شاخص عمان است.

طی روزهای آینده دبیرخانه هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و عمان در راستای برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ تشکیل می شود و آماده دریافت هرگونه ایده در این خصوص هستیم. هم اکنون نیز معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص آمادگی دارد

زارعی بیان کرد: طی روزهای آینده دبیرخانه هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و عمان در راستای برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ تشکیل می شود و آماده دریافت هرگونه ایده در این خصوص هستیم. هم اکنون نیز معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص آمادگی دارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و عمان در چه زمانی برگزاری می شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی منطقه آزاد اروند در فصل پائیز، همکاران ما در معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در حال تلاش برای برگزاری این رویداد بین المللی در همین فصل پاییز هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و عمان یک رویداد بزرگ بین المللی است که برای اولین بار مقرر شده انجام شود که خود این موضوع نشان دهنده ضرورت برنامه ریزی دقیق و اجرای با کیفیت است.

زارعی گفت: منطقه آزاد اروند تجربه رویدادهای بین المللی زیادی داشته ولی رویداد در چنین سطح بالا بین دو کشور دوست که پیوندهای عمیقی دارند، تاکنون نداشته است و به طور حتم آغاز فصل جدیدی از ارتباط اثربخش جمهوری اسلامی ایران و عمان خواهد بود.

فرصت معرفی اروند به عمانی‌ها

یک فعال گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با معرفی ظرفیت‌ ها و جاذبه‌ های گردشگری منطقه با خلق و خویی مشابه عمان و زبان و حتی پوشش عربی موجود در منطقه می‌ توان بخشی از گردشگران عمانی را برای سفر به منطقه ترغیب کرد.

نجمه عباسیان پور ادامه داد: با وجود گردشگران زیاد ایرانی می‌ توان با معرفی جاذبه های گردشگری عمان و افزایش همکاری‌ ها در حوزه گردشگری به ارتقای روابط در تمام حوزه‌ ها بالاخص تجاری و توریسم درمانی کمک کند.

وی افزود: به عنوان مثال شهر زیبای شیراز که شهر مورد علاقه شهروندان عمانی در ایران است و برای درمان، گردش و تفریح به این شهر سفر می‌ کنند.

این فعال گردشگری توضیح داد: شیراز برای عمانی ها کاملا شناخته شده است ولی اکنون اگر نامی از منطقه آزاد اروند یا آبادان و خرمشهر مطرح شود هیچ شناختی از این منطقه ندارند زیرا به درستی معرفی نشده است.

بسترسازی برای صادرات صنایع دستی به عمان

یک فعال صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به روابط خوب ایران و عمان و همچنین اشتراکات فرهنگی و دینی زیاد، برگزاری رویداد هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و عمان می‌ تواند علاوه بر تبادلات فرهنگی مثبت زمینه ساز فعالیت های اقتصادی و تجاری بسیار خوبی بین دو کشور شود.

فعال صنایع دستی: علاقمندی بالای مردم عمان به صنایع دستی و هنر، برگزاری هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و کشور عمان می‌ تواند منجر به صادرات صنایع دستی شود

مهدیه عبدی افزود: علاقمندی بالای مردم عمان به صنایع دستی و هنر، برگزاری هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و عمان می‌ تواند منجر به صادرات صنایع دستی شود.

وی در همین خصوص بیان کرد: این اقدام ارزآوری قابل توجهی دارد و همچنین سبب اشتغال امن برای تعدادی از همشهریان اروندی می‌ شود.

این فعال صنایع دستی عنوان کرد: تعاونی نواندیشان هنر و صنعت اروند به عنوان اولین تشکل مردمی منطقه آزاد اروند در این زمینه طرح خود را به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه کرده است.

برگزاری این رویداد می تواند ثمرات مطلوبی به همراه داشته باشد و منجر به رونق اقتصادی منطقه شود.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • mostfa7881 IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      داخل کدام خرابه‌های آبادان می‌خواهید برگزار کنید کل آبادان ویرانه است مگر جایی گذاشتید که سالم بماند آبادان تو خود جنگ این همه ویرانی نداشت اول بیایید زیرساخت‌های آبادان را درست کنید که هر سال با یک باران کل آب فاضل آب و آب جوب میادتوی خونه‌های مردم بعد از رویداد فرهنگی آبادان و عمان صحبت کنید