۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
صنعت پتروشیمی ناجی اقتصاد ایران در روزهای تحریم
کارشناس صنعت پتروشیمی مطرح کرد

صنعت پتروشیمی ناجی اقتصاد ایران در روزهای تحریم

پورکاویان کارشناس انرژی با بیان اینکه وقتی صنعت نفت به دلیل تحریم مشکل پیدا کرد پتروشیمی نجات بخش اقتصاد بود، گفت: در گذشته به فروش بالاتر نفت افتخار می‌کردیم اما حالابه سمت کاهش خام فروشی رفته ایم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: روح‌الله پورکاویان کارشناس صنعت پتروشیمی طی یک نشست خبری با بیان اینکه مهمترین رسالت صنعت پتروشیمی رفع نیازهای داخل است، اظهار داشت: گریدهای متنوع و بسیار پر کابردی در صنعت پتروشیمی ایران به تولید می‌ رسد که امروز نیاز به واردات آنها نیست و این توسعه صنعت پتروشیمی منجر به کاهش خام‌ فروشی شده است.

او افزود: در گذشته به فروش بالاتر نفت افتخار می‌ کردیم اما امروز به فروش بیشتر محصولات با ارزش افزوده افتخار می‌ کنیم و همان‌ طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در صنعت نفت به سمت کاهش خام فروشی و تولید و صادرات بیشتر محصولات با ارزش افزوده حرکت می‌ کنیم و این دستاورد امروز صنعت پتروشیمی در ایران است.

پورکاویان با اشاره به نقش مهم محصولات پلیمری در کاهش خام‌ فروشی و ارزش‌ آفرینی برای اقتصاد کشور، گفت: صنعت پتروشیمی نجات‌ بخش نیاز ارزش کشور و تأمین نیازمندی‌ های کشور در زمان تشدید تحریم‌ ها بود و در واقع توسعه این صنعت به رفع و کم‌ اثر کردن تحریم‌ ها کمک شایانی کرد.

وی ادامه داد: امروز در نقطه‌ ای قرار داریم که علاوه بر رفع نیازهای داخلی، می‌ توانیم محصولات با کیفیت تولید ایران را به بازارهای جهانی صادر کنیم و این مهم در تولید و صادرات محصولات پلیمری نمایان شده است.

مدیر بازرگانی شرکت پلمیر آریاساسول با بیان اینکه این شرکت میزان تولیدش از ظرفیت اسمی فراتر رفته است، گفت: ۳۵ تا ۴۰ درصدی پلمیر تولیدی آریا ساسول در بازارهای داخلی و حدود ۶۵ درصد در بازارهای صادراتی به فروش می‌ رسد.

او با بیان اینکه گرید جدید LEC۱۹۶۹ و گرید باک خودرو را به تولید رسانده‌ ایم، گفت: گرید باک خودرو برای اولین بار در ایران به تولید رسیده و موفق شدیم این گرید را در یکی از کشورهای خارجی به‌ خوبی تست کنیم و پس از تست موفقیت‌ آمیز این گرید، گواهی‌ نامه‌های مربوط را دریافت کرده‌ ایم.

وی ادامه داد: اکنون این گرید در خودرو سازی‌ های داخلی در حال گذراندن مراحل تست است.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha