۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
اندونزی در حمایت از تولید داخلی، واردات را محدود می کند

اندونزی در حمایت از تولید داخلی، واردات را محدود می کند

وزیر امور اقتصادی اندونزی اعلام کرد دولت این کشور قوانین وسیعی برای کاهش واردات کالاهای خارجی را در راستای حمایت از تولید داخلی اجرایی خواهد کرد.

به گزارش بازار، ارلانگا هارتارتو وزیر امور اقتصادی اندونزی با اعلام اینکه دولت این کشور قوانین کاهش واردات کالا را برای حمایت از تولید داخلی اجرایی خواهد کرد گفت این گام در راستای واکنش به شکایت نهادها و مردم درباره واردات بسیار زیاد اقلام متفاوت در بازارهای سنتی اندونزی و افزایش فروش کالاهای خارجی به صورت مجازی برداشته می شود.

وی پس از شرکت در جلسه ای در کاخ ریاست جمهوری اندونزی در مصاحبه با خبرنگاران گفت کالاهای وارداتی قطعا موجب اختلال بازار محصولات داخلی می شوند. واردات غیرقانونی لباس های دست دوم نیز افزایش یافته است که به بخش صنعت نساجی ضربه می زند.

به گفته وزیر امور اقتصادی اندونزی دولت این کشور قوانینی منتشر خواهد کرد تا از واردات برخی محصولات از جمله اسباب بازی کودکان، وسایل الکترونیکی، کفش، لوازم آرایشی بهداشتی، داروهای سنتی و مکمل های بهداشتی، لباس و کیف و کفش جلوگیری کند.

به علاوه دولت همچنین با توجه به قوانین بر روی واردات مرزی و قوانین ورود نظارت خواهد داشت. نظارت بر روی کالاهای ممنوع و یا محدود در مرز به عهده اداره گمرک و در حوزه آن است و نظارت پس از گمرک نیز زمانی که کالاها برای پخش در جامعه از گمرگ خارج می شوند توسط بنیادی مرتبط با وزارتخانه مربوطه انجام خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد تغییرات در قوانین و بهبود آن به زودی توسط وزارتخانه های مربوطه و آژانس نظارتی غذا و داروی اندونزی اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha