۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
زلزله خراسان رضوی را به لرزش انداخت
صبح روز شنبه؛

زلزله خراسان رضوی را به لرزش انداخت

مشهد- وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری شمال غرب هرات، مرزهای شرقی ایران را لرزاند به گونه ای که تکانه های این زمین لرزه در مشهد و تایباد بسیار محسوس بود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مقارن ساعت ۱۰ و ۱۱ دقیقه صبح شنبه پانزدهم مهر ماه بسیاری از شهر های خراسان رضوی از جمله مشهد مقدس به لرزه افتاد به گونه ای که موجب ایجاد ترس و اضطراب برای شهروندان شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ کانون این زمین لرزه به قدرت ۶.۳ ریشتر در شمال هرات، منطقه «قره‌باغ» افغانستان به وقوع پیوسته است.

دومین زمین لرزه در ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه به قدرت ۵.۶ ریشتر در منطقه «تیرپل» در شمال افغانستان رخ داد.

پس لرزه های خراسان

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی در همین رابطه با بیان اینکه ۳۷ پس لرزه در استان خراسان رضوی ثبت شده است اعلام کرد: ستاد بحران شهرستان های تایباد، خواف، مشهد، رشتخوار و تربت حیدریه تشکیل شده و ۲۵ تیم جستجو و نجات به تایباد اعزام شده اند.

محسن نجات افزود: پس از زمین لرزه اصلی در شهر هرات افغانستان چندین پس لرزه شدید نیز در مشهد و برخی شهرهای استان خراسان رضوی احساس شد که بزرگ ترین آن ها به قدرت ۵/۶ دهم  و هم چنین ۶/۳ دهم ریشتر بوده است.

وی ابراز کرد: بر اساس گزارش‌های اولیه‌ای که تیم‌های ارزیابی از تایباد و روستاهای اطراف ارائه داده‌اند تاکنون خسارتی از زمین لرزه گزارش نشده است.

نجات گفت: این زلزله باعث نگرانی مردم شده است اما اعلام می کنیم کانون زمین لرزه خارج از مرزهای کشور است، ولی توصیه می شود ساکنان ساختمان های چهار طبقه به بالا برای ساعتی منازل خود را ترک کنند.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha