۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
۳۲۴ مشاور املاک غیرمجاز در اردبیل شناسایی شده است
معاون راه و شهرسازی اردبیل:

۳۲۴ مشاور املاک غیرمجاز در اردبیل شناسایی شده است

اردبیل- معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل گفت: از یک هزار و ۶۳۰ مشاور املاک فعال در استان، ۳۲۴ مورد فعالیت غیرمجاز دارند.

محمد زارع حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در یک سال اخیر بیش از یک هزار و ۱۱ مورد بازرسی از مشاوران املاک و بنگاه ها انجام شده که موفق شدیم ۱۵ بنگاه و مشاور املاک غیرمجاز را پلمب کنیم.

وی تصریح کرد: این مشاوران املاک به دلیل تخلفات مکرر به پرداخت چهار هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

واگذاری اراضی به شکل گروهی و انفرادی به تعداد ۶۶۴ مورد در استان اردبیل

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل یکی از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی را در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی مشاوران املاک و بنگاه های فعال در خرید و فروش زمین و مسکن اعلام کرد و گفت: در این زمینه تلاش بر این است تا جلوی اقدامات نامتعارف و سوداگری های مشاوران املاک گرفته شده و بستر خرید و فروش قانونی زمین و ملک و جلوگیری از هرگونه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن گرفته شود.

حسین زاده افزود: واگذاری اراضی به شکل گروهی و انفرادی به تعداد ۶۶۴ مورد در استان اردبیل انجام شده که ۱۴۴ مورد تک واحدی و ۵۲۰ واحد نیز گروه ساخت به تعداد ۲ تا چهار واحدی واگذار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث جوانی جمعیت واگذاری ۶۲۱ قطعه زمین را به خانواده های دارای سه فرزند در هفته های گذشته انجام دادیم که ۴۰۰ قطعه در نمین، ۱۰۰ قطعه در جعفرآباد، ۷۷ قطعه در لاهرود و ۴۴ قطعه در خلخال بوده است.

۲۸ هزار متقاضی مسکن ملی واریز وجه ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه را انجام داده اند

حسین زاده اضافه کرد: کل متقاضیان جوانی جمعیت که برای آنها تشکیل پرونده شده ۹۲۵ نفر هستند که واگذاری زمین برای سایر متقاضیان نیز تا پایان امسال انجام می شود.

وی در مورد آماده سازی ۱۱ پروژه نهضت ملی مسکن در قالب شهرک های اندیشه، شهید سلیمانی و شهید خراسانی در اردبیل بیان کرد: برای چهار پروژه عملیات محوطه سازی و ایجاد زیرساخت ها انجام شده که قرار است از محل صندوق ملی مسکن ۱۶ میلیارد تومان منابع اختصاص پیدا کند.

حسین زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از ۱۱۸ هزار ثبت نامی در طرح نهضت ملی مسکن ۴۱ هزار و ۱۲۵ نفر واجد صلاحیت و تأیید نهایی تشخیص داده شد که از این تعداد ۲۸ هزار متقاضی واریز وجه ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه را انجام داده است.

ساخت ۲۲ هزار واحدمسکن در شهرهای مختلف استان اردبیل آغاز شده است

وی تصریح کرد: با تأمین زمین عملیات احداث ۲۲ هزار واحد در شهرهای مختلف شروع شده که ۱۰ هزار واحد در مرحله فونداسیون است.

معاون راه و شهرسازی اردبیل گفت: در اردبیل در سه سایت اندیشه به ظرفیت سه هزار واحد، شهید سلیمانی ۱۴ هزار و ۲۲۰ واحد و شهید خراسانی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در مرحله اجرا است.

حسین زاده افزود: در شهر اردبیل با تخصیص زمین برای ۲۰ هزار و ۶۰۶ واحد ساخت مسکن آغاز شده که ۶ هزار واحد در مرحله فونداسیون و ۲ هزار واحد نیز در مرحله اسکلت گذاری است.

پنج بانک عامل مکلف به پرداخت تسهیلات هستند

وی از معرفی ۱۲ هزار و ۲۲۷ متقاضی و واحد مسکونی به بانک های عامل خبر داد و خاطرنشان کرد: پنج بانک عامل مکلف به پرداخت تسهیلات شدند که سهم هر کدام مشخص بوده و پرداختی ها در قالب خودمالکین، بافت های فرسوده و طرح نهضت ملی مسکن است که تاکنون ۶ هزار و ۳۸۰ واحد پرداختی بانک ها انجام شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل ضرورت کاهش سود تسهیلات پرداختی به پروژه نهضت ملی مسکن و کاهش ضمانت نامه های بانکی را در این زمینه یادآور شد و بیان کرد: برای پروژه صنعتی سازی به تعداد هشت هزار واحد در استان قرار است با ۳۰ درصد افزایش، پرداخت تسهیلات انجام شود که امیدواریم فرآیند این کار به شکل مناسب به سرانجام برسد.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha