۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
تحول کسب و کارها در بستر اقتصاد دیجیتال
یادداشت؛

تحول کسب و کارها در بستر اقتصاد دیجیتال

نوشهر- «دیجیتالی‌ سازی کسب ‌وکارها بیش از همه در توسعه بسترها و اکوسیستم‌ های جدید و خدمات تجلی می‌یابد»، این بخشی از یادداشت زینب بنی شیخ الاسلامی بوده که برای بازار ارسال شده است.

زینب بنی شیخ الاسلامی؛ بازار: دیجیتالی‌ سازی کسب ‌وکارها بیش از همه در توسعه بسترها و اکوسیستم‌ های جدید فعالیت و ظهور نسخه‌ های دیجیتال محصولات و خدمات تجلی می‌یابد.

زمانی که شرکت‌ها و کسب و کارها بسترهای (پلتفرم‌های) اقتصاد دیجیتال به سرعت در حال رشد است و ۱۵.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را در سال ۲۰۲۲، به خود اختصاص داده است. پیش‌ بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ این اقتصاد ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل دهد.

اقتصاد دیجیتال همچنین در حال ایجاد مشاغل جدید ظهور می یابد، در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۹۲ میلیون شغل در اقتصاد دیجیتال وجود داشت و پیش‌بینی می‌شود ۳۳۹ میلیون شغل تا سال ۲۰۲۵ در اقتصاد دیجیتال ایجاد شود و به‌طور متوسط ۲۲ درصد درآمدهایشان افزایش می‌یابد.

کسب و کارهایی که اقدام به عرضه محصولات وخدمات کاملاً جدید به بازار می کنند، تقویت درآمدی معادل ۱۰ درصد را شاهد خواهند بود.

فعالیت هایی که در پی فروش محصولات و خدمات از طریق بازارهای مبتنی بر اینترنت و وب است به طور طبیعی وارد چرخه اقتصاد دیجیتال می شوند. آنچنان که مکانیزم های اقتصاد اعم از تجارت الکترونیک، خدمات مالی آنلاین، رسانه های ارتباطی، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در کلیت کسب و کار رسوخ کرده و جز جدای ناپذیر از آن محسوب می شود.

کسب وکاری که توانسته با رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال همگام شود، بقای خود را تضمین کرده و در عین حال می تواند مزیت رقابتی را با بکارگیری هوشمندی رقابتی به کار ببندد. زمانی اینترنت این ظرفیت را در اقتصاد ایجاد می کند که کسب و کارها خود را به دنیای مجازی و حقیقی معرفی کنند و سهولت تجارت و معامله را برای خریداران و فروشندگان مهیا سازند.

زمانی اینترنت این ظرفیت را در اقتصاد ایجاد می کند که کسب و کارها خود را به دنیای مجازی و حقیقی معرفی کنند و سهولت تجارت و معامله را برای خریداران و فروشندگان مهیا سازند

سه شاخص بسیار مهم در کسب و کارها، پویایی، شخصی سازی و محتوای رایگان در بستر دیجیتالیزه بودن اقتصاد است. پویایی کسب و کار به منزله انعطاف‌ پذیری کار با یک دستگاه دیجیتال است که استقرار در جای ثابت و فیزیکی را رد می کند.

دیگر دوران الگوهای ثابت کسب و کار به سر آمده است و تجربه های شخصی که یک عامل حیاتی در رشد و بقای کسب و کار های تحت دیجیتالیزه هستند به مثابه دانش غیرآکادمیک به یاری کسب و کار ها آمده و آنها را مجزا می سازد.

عامل بعدی، محتوای رایگان به اشتراک گذاشته در فضای اقتصادی است که در پلتفرم های رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

در انتها به این نکته که اقتصاد دیجیتال مسیر جدیدی را پیش روی کسب و کارها گشوده است باید توجه شود و شکی نیست، هر کسب و کاری که به بقای خود اهمیت می دهد و تلاش دارد که در بازار رقابت کند می بایست از شاخص های اقتصاد دیجیتال استفاده کند و تحول لازم را در سازماندهی کسب و کار انجام دهد و گرنه در فضای به شدت رقابتی امروزه در دریای بازاریابی و تبلیغات شرکت های رقیب غرق خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha