۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
توجه به تکنولوژی جدید برای مبلمان عطاآباد ضروری است
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان:

توجه به تکنولوژی جدید برای مبلمان عطاآباد ضروری است

گرگان- صفوی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان خواستار تشکیل گروه بازرگانی در منطقه تولید مبلمان عطاآباد شد و گفت: ورود تکنولوژی کیفیت تولیدات این منطقه را ارتقاء خواهد داد.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار عطاآباد را یکی از ظرفیت های خوب اقتصادی منطقه دانست و اظهار کرد: یکی از پروژه هایی که در استان گلستان اشتغال خوبی توسط مردم و بخش خصوصی ایجاد کرده است، مبلمان منطقه عطاآباد است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان، افزود: این ظرفیت به تنهایی توسط مردم منطقه ایجاد شده و دولت نقش موثری در مطرح شدن این منطقه نداشته است.

وی از برگزاری نخستین کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان به میزبانی عطاآباد و با حضور مسئول بخش نساجی وزارت صمت خبرداد و گفت: این نشست به معرفی منطقه و فرصت های شغلی آن که بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۶ هزار شغل ایجاد کرده بسیار کمک کرد.

صفوی درباره چالش های این منطقه گفت: عدم آشنایی فعالان این منطقه با اتفاقاتی که در کشور می افتد، تولیدات عطاآباد کمتر با کیفیت و تکنولوژی های روز همراه است و از سویی چون به عنوان منطقه صنعتی ثبت نشده اند کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

وی ایجاد خوشه عطاآباد در شرکت شهرک های صنعتی را فرصتی مناسب برای توسعه دانست و گفت: این خوشه با مدیریت خانم عادلی که خوشه برتر کشوری شد توانست تحول خوبی در عطاآباد ایجاد کند.


گروه بازرگانی برای تولیدات عطاآباد تشکیل شود

صفوی خواستار حمایت از تولیدکنندگان و معرفی بیشتر آن ها شد و افزود: پیشنهاد می کنم تولیدکنندگان به صورت مشترک بخش بازرگانی خود را راه اندازی و تقویت کنند.

وی تکنولوژی جدید را در بهبود تولیدات این منطقه موثر دانست و گفت: تولیدکنندگان این منطقه باید به تکنولوژی های نوین و ماشین آلات جدید و مواد اولیه با کیفیت روی بیاورند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: تامین پارچه مشکل اصلی تولید کنندگان بود که در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و قرار شد واحدی راه اندازی شود تا پارچه لمینت شده تولید کند که کیفیت بالایی داشته باشد.

وی یادآور شد: با گذشت بیش از یک ماه از جلسه و راه اندازی این واحد، خوشه عطاآباد هم در کمیسیون های پایش سازمان صمت حضور پیدا کرد و مشکلات این منطقه به وزارت صمت منتقل شد.

صفوی توضیح داد: اگر تولیدکنندگان مبلمان عطاآباد گروه بازرگانی را تشکیل بدهند و این گروه روی تولیدات این منطقه کار کند موفق تر خواهند و پیشنهاد می کنم در نمایشگاه های بین المللی بخصوص کشور ترکیه شرکت کنند زیرا ایده های خوبی را خواهند یافت.

وی پیشنهاد داد انجمن مبلمان عطاآباد در اتاق بازرگانی ایجاد شود تا پشتیبان فعالیت های بازرگانی این منطقه باشد.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم اسماعیل پور IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      0 0
      من هم موافق هستم