۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
تشکیل ۲۴۲ پرونده تخلف خودرویی در یک ماهه گذشته
رئیس سازمان حمایت اعلام کرد

تشکیل ۲۴۲ پرونده تخلف خودرویی در یک ماهه گذشته

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از تشکیل ۲۴۲ پرونده تخلف خودرویی در یک ماه گذشته و پس از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو خبر داد.

به گزارش بازار، حسین فرهیدزاده افزود: در شش ماهه گذشته، ۷۷۷ هزار پرونده تخلف در همه حوزه‌های بازار در سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل شد که ارزش ریالی آن ۱۷۵ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: از ۷۷۷ هزار پرونده تخلف تشکیل شده، ۱۱۴ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده، که ۲۴۲ پرونده مربوط به خودرو بوده و در یک ماه گذشته و پس از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو، تشکیل شده است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات خودرو که اخیرا به کل کشور ابلاغ شده، اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل به ۳۱ استان ابلاغ شده و در آن نحوه رسیدگی به شکایات مشخص شده است.

وی ادامه داد: طبق این دستورالعمل روال کار آن است که بازرسان در ادارات کل صمت استان‌ها پس از مراجعه مردم و اخذ شکایت، پرونده را تشکیل داده و با قیمت‌هایی که شورای رقابت برای خودروها اعلام می‌کند، تطابق بدهند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: در صورت مغایرت، پرونده گران فروشی تشکیل شده و پس از گذراندن مراحل اداری راهی تعزیرات حکومتی می‌شود.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha