۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عربستان

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عربستان

وزیر خارجه عربستان از امیرعبداللهیان برای حضور مشترک وزرای خارجه دو کشور در اولین بازی فوتبال در عربستان دعوت به عمل آورد.

به گزارش بازار، در گفتگوی تلفنی فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برخی موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های مختلف مناسبات دوجانبه مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفت و گوی تلفنی وزرای امور خارجه دو کشور بر ضرورت سرعت بخشیدن به همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و گردشگری تاکید کردند.

با توجه به دیدار مهم اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با ولیعهد و نخست وزیر عربستان در جده، طرفین اتفاق نظر دارند گام‌های لازم در این مسیر متناسب با روند مناسب روابط سیاسی دو کشور برداشته شود.

همچنین با توجه به اهمیت نقش همکاری‌های فرهنگی و ورزشی در تقویت فضای دوستی میان دو ملت، دو وزیر ضمن مشورت در خصوص تقویت این بخش از همکاری‌های دوجانبه، توافق کردند که به نهادهای ورزشی دو کشور توصیه نمایند که مشکل اخیر بوجود آمده در جریان مسابقات باشگاهی دو کشور را در مسیر احترام متقابل، گفتگو و تفاهم حل و فصل کنند.

وزیر خارجه عربستان با توجه به اهمیت تداوم مسابقات باشگاهی فوتبال میان دو کشور در مسیر تقویت همکاری های همه جانبه، از امیرعبداللهیان برای حضور مشترک وزرای خارجه دو کشور در اولین بازی فوتبال در عربستان دعوت به عمل آورد.

کد خبر: ۲۴۷٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha