سند هوش مصنوعی در وزارت ارتباطات تدوین شد

سند هوش مصنوعی در وزارت ارتباطات تدوین شد

در نشستی که دهم مهر در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که سند و نقشه راه هوش مصنوعی در کشور، تدوین شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دهم مهر ماه نشست تخصصی «اولویت‌ها و تقسیم کار کلی در حکمرانی هوش مصنوعی» در محل مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر علی‌اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، مسئولان و نمایندگانی از شورای عالی فضای مجازی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، پارک علم و فناوری پردیس، وزارت دفاع و برخی دیگر از نهادهای مرتبط برگزار شد.

در این نشست رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به این نکته اشاره کرد که در وزارت ارتباطات مرکزی برای هوش مصنوعی ایجاد شده است و تأکید کرد: اعتقادمان این است که هوش مصنوعی به‌دلیل ماهیتی که دارد، در این وزارتخانه جایگاه مناسبی دارد. وزیر ارتباطات دولت سیزدهم نیز از ابتدای حضور در وزارتخانه پیگیر این موضوع بوده است.

او در ادامه به تکلیف وزارت ارتباطات در حوزه هوش مصنوعی که تدوین سند نقشه راه ملی هوش مصنوعی است اشاره کرد و خبر داد: این سند در این وزارتخانه نوشته شده و آن را در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز ملی فضای مجازی تشریح کرده ایم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات هم در پایان به این نکته تأکید کرد که در احکام برنامه هفتم، چند حکم درباره هوش مصنوعی به صراحت صحبت می‌کند و بهتر است مرکز پژوهش‌های مجلس روی این احکام بحث و بررسی کند.

کد خبر: ۲۴۷٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha