۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۱۰هزار اردبیلی در اولویت پوشش بیمه‌ای/ ضریب نفوذ بیمه روستائیان ۳۱ درصد است
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان اردبیل خبر داد؛

۱۰هزار اردبیلی در اولویت پوشش بیمه‌ای/ ضریب نفوذ بیمه روستائیان ۳۱ درصد است

اردبیل - مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: در سالجاری و در قالب ۳۰ برنامه و طرح عملیاتی تلاش می‌کنیم تا ۱۰ هزار نفر از ساکنان استان اردبیل را تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر ببریم.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا عبداللهی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶ هزار نفر در استان اردبیل عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند که همچنان این روند ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما ۱۸۱ هزار نفر است که ما تاکنون توانسته‌ایم ۵۶ هزار نفر از آنها را تحت پوشش قرار دهیم که ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱۹ و در استان اردبیل ۳۱ درصد است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان اردبیل با بیان اینکه ۱۲ درصد از متوسط کشوری در این زمینه جلوتر هستیم، گفت: با تعاملی که با فرمانداران، بخشداران، دهیاری‌ها و تمام دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها داریم سعی می‌کنیم تا روستانشینان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری ببریم.

عبداللهی سهمیه تکلیفی امسال را ۵ هزار و ۴۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: با پشتیبانی و حمایت استاندار اردبیل و سایر مسئولان و همراهی خود روستانشینان و جامعه عشایری تلاش‌مان بر است تا در قالب ۳۰ برنامه و طرح عملیاتی ۱۰ هزار نفر را تحت پوشش صندوق ببریم.

وی بیان کرد: از سال ۸۳ و در قالب نظام جامع رفاه تامین اجتماعی صندوق فعالیت خود را شروع کرده و ما امروز در حالی پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق را گرامی می‌داریم که به عنوان حامی و پشتیبان جامعه شریف روستایی، عشایری و کشاورزان حمایت‌های خود را انجام می‌دهیم.

۳۰۵۰ نفر از مزایای صندوق استفاده می‌کنند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در قالب این صندوق سعی بر این است تا فاصله بین شهر و روستا و توزیع ثروت انجام شده و فقر به حداقل برسد، اظهار کرد: علاوه بر جامعه روستائی و عشایری کشاورزان غیرساکن و همچنین ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، فعالان صنایع دستی و زنبورداران می‌توانند از مزایای صندوق استفاده کنند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: غیر از شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی سایر شهروندان استان می‌توانند از مزایای صندوق که شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی است، استفاده کنند.

وی ادامه داد: افراد با ۶۵ سال سن و ۱۵ سال سابقه از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شده و حتی برای از کارافتادگان و خانواده‌ها و افراد تحت تکفل فوتی‌ها نیز می‌توانند از مزایای صندوق و پرداختی ماهانه آن استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: بیمه روستائیان و عشایر یک بیمه اجتماعی است و به هیچ وجه تجاری محسوب نمی‌شود و براساس آخرین آمارها در سال گذشته ۱۸۱ هزار نفر در استان عضو هیچ صندوقی نیستند که افراد واجد شرایط می‌توانند از مزایای صندوق به غیر از بیمه درمانی استفاده کنند.

عبداللهی تصریح کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰ نفر در استان از مزایای بازنشستگی، فوتی و از کارافتادگی استفاده می‌کنند و در سالجاری حداقل پرداختی بیمه شدگان ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزار تومان است که دو برابر آن را نیز دولت پرداخت کرده تا بعد از ۳۰ سال از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوتی بهره‌مند شوند.

صندوق روستائی و عشایری صندوق جوان و کارآمد است
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان اردبیل به امضای تفاهمنامه‌های مختلف بادستگاه‌های اجرایی نظیر میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی برای توسعه بیمه روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: در قالب سند جامع توسعه بیمه‌ای با فرمانداران نیز تفاهمنامه‌ای منعقد می‌کنیم که این کار از نمین شروع شده و سعی‌مان بر این است تا همه افراد فاقد بیمه در این شهرها از مزایای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استفاده کنند.

عبداللهی به مصوبه مجلس در اعمال محدودیت سنی برای پوشش بیمه‌ای صندوق اشاره کرد و افزود: افراد با سن ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از مزایای بیمه اعم از زن و مرد استفاده کنند که در حمایت از روستائیان کم درآمد پرداختی حق بیمه به صورت تقسیط سه ماهه نیز انجام می‌شود.

وی از کاهش تعداد کارگزاری‌ها و ارتقای کیفیت آنها خبر داد و بیان کرد: ۷۸ کارگزاری را در حال حاضر به ۴۵ مورد کاهش دادیم و در همه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر دفاتر کارگزاری راه‌اندازی می‌شود تا ارائه خدمات به سهولت انجام شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان اردبیل در مورد جوان بودن صندوق و قوت آن در ورود به بازار سرمایه و نوعی بنگاه‌داری اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یک صندوق جوان و موفق است که قطعا روز به روز بر دامنه فعالیت آن افزوده شده و هیچ جای نگرانی از بابت مشکلات به وجود آمده برای سایر صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد.

کد خبر: ۲۴٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha