۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
برنامه‌ریزی میان مدت برای تولید مسکن متوقف شد
نائب رئیس انبوه سازان استان تهران:

برنامه‌ریزی میان مدت برای تولید مسکن متوقف شد

رهبر، نائب رئیس انبوه سازان استان تهران، با اشاره به قیمت مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی گفت: برنامه‌ریزی برای تولید مسکن متوقف شد و بعد از پنج سال شاهد قیمت‌های نجومی و غیرقابل کنترل هستیم.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، ایرج رهبر، نائب رئیس انبوه سازان استان تهران، با اشاره به قیمت مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی گفت: اصل مطلب به سیاست‌گذاری‌های متغیر ما در دولت‌های مختلف برمی‌گردد و ما نیازمند یک میلیون واحد مسکونی در طرح جامع هستیم. این مسائل به برنامه‌ریزی دولت بازمی‌گردد که باید سیاست‌های ثابت برنامه‌ریزی‌شده را در پیش بگیرد.

نائب رئیس انبوه سازان استان تهران افزود: مطلع هستید که طرح مسکن مهر برای دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در زمان دولت نهم و دهم شروع و برنامه‌ریزی شد که در دولت یازدهم و دوازدهم به شدت با انتقاد روبه‌رو و متوقف شد. برنامه مسکن میان مدت است و اگر در این پنج سال برنامه‌ریزی وجود داشت، باید نتیجه آن را حالا می‌دیدیم.

وی ادامه داد: به عبارتی، برنامه‌ریزی برای تولید مسکن متوقف شد و بعد از پنج سال شاهد قیمت‌های نجومی و غیرقابل کنترل هستیم.

نائب رئیس انبوه سازان استان تهران یادآوری کرد:رها کردن مشاغل کشاورزی و مهاجرت از روستا به شهر موجب بروز مشکلات تأمین مسکن شده است و باید از خود بپرسیم اگر این مهاجرت نبود، این تعداد مسکن برای کلانشهرها کافی است؟... در حال حاضر امکان ساخت خانه‌های ارزان قیمت در روستا آسان‌تر است، اما فرد باید شغل خودش را هم داشته باشد.

۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران داریم
مجید فراهانی(عضو شورای شهر تهران) درباره قیمت مسکن گفت: بر اساس طرح جامع مسکن سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی احداث شود، اما آمار پروانه‌های ساختمانی نشان می‌دهد که این رقم به حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد رسیده است؛ یعنی شاهد به هم خوردن عرضه و تقاضا شدیم.

فراهانی افزود: در هر مسأله عرضه کم و تقاضا زیاد باشد، شاهد این وضعیت نابسامان هستیم و این در شرایطی است که براساس آمارها در تهران حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی داریم.

کد خبر: ۲۴٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha