۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
خسارت ۶۵۱ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
رئیس جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

خسارت ۶۵۱ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

زاهدان - رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه سیلاب اخیر در منطقه بلوچستان ۶۵۱ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده که این میزان در حال افزایش است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه سیلاب اخیر در منطقه بلوچستان ۶۵۱ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده که این میزان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: بارندگی شدید اخیر سبب خسارت به زمین‌های کشاورزی، قنوات، جاده‌های دسترسی مزارع، دامپروری، کانال‌های آبیاری، بندهای آبخیزداری و استخرهای پرورش ماهی در سیستان و بلوچستان شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان عمده خسارت بخش کشاورزی استان را در شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، چابهار، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب‌و سوران و خاش دانست و افزود:گروه‌های برآورد خسارت در منطقه حضور دارند و همچنان در حال بررسی دقیق میزان آن هستند.

وی از تخریب ۲۷ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی در سطح سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت: به دنبال وقوع سیل در استان ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات و یک هزار و ۴۵۴ حلقه چاه در سطح استان خسارت دیده است.

زورقی با اشاره به اینکه در این مدت ۳ هزار و ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین در استان سیستان و بلوچستان تلف شده است، بیان داشت: ۶۹۱ دامداری و ۹۵۲ کلونی زنبور عسل نیز بر اثر سیل کاملا تخریب شده است.

وی از تخریب ۱۵ واحد گلخانه، ۵۴۶ رشته قنات و ۱۶۱ کیلومتر جاده بین مزارع به عنوان دیگر خسارات سیل در استان یاد کرد و افزود: تا این لحظه خسارات کشاورزی بخش‌هایی که صب العبور بوده اند برآورد نشده است.

کد خبر: ۲٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha