۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
نهضت واگذاری زمین در روستاهای گلستان| ۲۷۰۰ هکتار اراضی شناسایی شد
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبرداد؛

نهضت واگذاری زمین در روستاهای گلستان| ۲۷۰۰ هکتار اراضی شناسایی شد

گرگان- حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که از مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون در مجموع دو هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در روستاهای گلستان پیش بینی،آماده سازی و سنددار شده است.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با توجه به آنکه ۵۰ درصد جمعیت دو میلیون نفری استان گلستان در روستاها زندگی می‌کنند مقرر شد تا مقوله تامین زمین در قالب جهش تولید مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست پیگیری قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: با همکاری اعضای شورای مسکن استان گلستان فرایند شکل‌گیری صندوق زمین برای روستاهای گلستان از مهر ماه ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و طی ۱۸ ماه در مجموع یک هزار و ۵۵۸ هکتار زمین متعلق به نهادهای دولتی و یا عمومی شناسایی و به تملک بنیاد مسکن درآمد.

حسینی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار گلستان مبنی بر تحقق امکان مهاجرت معکوس به روستاها به ویژه در روستاهایی که ۹۰ درصد ساکنان آنها از مشاغل تولیدی و کشاورزی برخوردارند، فرآیند تامین زمین شتاب گرفت.

وی ادامه داد: از ابتدایی سال جاری تاکنون ۷۶۸ هکتار زمین شناسایی و در حال تملک بنیاد مسکن است که در این راستا نقش نهادهایی مثل منابع طبیعی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بسیار مشهود و تاثیرگذار بوده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده مقرر است تا پایان سال جاری حدود ۵۰۰ هکتار اراضی متعلق به منابع طبیعی که واقع در مناطق پیرامونی روستاهای گلستان است، برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن واگذار شود؛ و مجموع اراضی طی دو سال به دو هزار و ۷۰۰ هکتار برسد.

حسینی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با همرایی همه دستگاه های عضو شورای مسکن گلستان، عرضه ای به مساحت ۷۶۰ هکتار در یکی از روستاهای آق قلا تامین شده و مقدمات احداث ۲۱ هزار واحد ویلایی در این منطقه نهایی شود تا در سفر رئیس جمهور فرآیند اجرایی و واگذاری آن آغاز شود.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha