۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
«بیارجمند» روی خط توسعه | کلنگ زنی پروژه مسکونی و افتتاح اینترنت پهن باند
گزارش خبری بازار؛

«بیارجمند» روی خط توسعه | کلنگ زنی پروژه مسکونی و افتتاح اینترنت پهن باند

شاهرود- بخش بیارجمند شاهرود امروز میزبان دولتمردان بود تا مردم شاهد افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی و زیرساختی باشند. 

بازار، گروه استان‌ها: بخش بیارجمند در جنوب شرق شهرستان شاهرود امروز میزبان کاروان خدمت مسئولان و مدیران اجرایی دستگاه های اجرای استان سمنان بود تا چند طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی خدماتی کلنگ زنی و افتتاح شود در این مراسم استاندار سمنان، ۱۲ مدیرکل دستگاه اجرایی و همچنین نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

برنامه ارتباط مردمی ، کاروان خدمت و ملاقات چهره به چهره مسئولان استان سمنان امروز در بخش بیارجمند از روستای قلعه بالا شروع شد روستای هدف گردشگری که معنای دوباره به گردشگری شهرستان شاهرود و همچنین بومگردی استان سمنان بخشیده است.

رفع مشکلات مردم

ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود در مراسم دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم این روستا در مسجد جامع قلعه بالا، با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مصوبات سفر استاندار به شهرستان شاهرود تا به امروز اجرایی شده است، گفت: پیگیر اجرایی شدن مابقی مصوبات هستیم.

استاندار سمنان: آب به مثابه مهمترین دغدغه مردم قلعه بالا به صورت ویژه و در قید فوریت بررسی و پیگیری می شود

وی با بیان اینکه راه و مدرسه سازی، نهضت ملی مسکن و بهداشت و درمان، طرح هادی، آب و ... در زمره بخش هایی است که دولت تمرکز ویژه بر آنها در بخش بیارجمند دارد، بیان کرد: بسیاری از مطالبات و دغدغه های مردم نیز در این دیدار های چهره به چهره با مدیران کل و ستادی برطرف شده است.

«بیارجمند» روی خط توسعه | کلنگ زنی پروژه مسکونی و افتتاح اینترنت پهن باند

آبرسانی به قلعه بالا

استاندار سمنان نیز با اشاره به جلسه ای که طی ۱۰ روز گذشته دوبار با حضور رئیس جمهور انجام شده است، گفت: یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست، تعیین تکلیف سیمان بیارجمند بود که خوشبختانه با پیگیری مسئولان و نماینده شاهرود و میامی خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در آن هستیم.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه آب دیگر دغدغه ای است که پیگیر آن هستیم، بیان کرد: اجرای پنج کیلومتر شبکه آبرسانی یکی از مهمترین مسائلی است که در روستای قلعه بالای بیارجمند پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

استاندار سمنان: ۲ میلیارد تومان اعتبار در حوزه دامپزشکی بخش بیارجمند هزینه شده است

وی از اجرای آسفالت روستایی، طرح هادی و اجرای مسکن روستایی در روستای قلعه بالا خبر داد و ابراز کرد: آب به مثابه مهمترین دغدغه مردم قلعه بالا به صورت ویژه و در قید فوریت بررسی و پیگیری می شود.

حضور مسئولان در گیور

روستای گیور دیگر مقصد کاروان دولتمردان استان سمنان بود استاندار سمنان در جمع مردم گیور در مسجد این روستا از افتتاح دو مدرسه در بخش بیارجمند خبر داد و ابراز کرد: برای پوشش اینترنت روستایی بخش بیارجمند و در راستای رفع دغدغه های مردم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه هزینه شده است.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه آنتن دهی موبایل ۲۳ روستای بخش از امروز انجام شده است، بیان کرد: بیش از ۳۰‌ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و فاضلاب بخش بیارجمند و ۱۰ میلیارد تومان در خصوص طرح هادی ۱۵ روستا هزینه شده است.

وی ازپیگیری امور در حوزه تامین آب شُرب روستای گیور خبر داد و افزود: دو میلیارد تومان اعتبار در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بخش بیارجمند صورت گرفته و توانسته این شاهد اجرای طرح های راهسازی با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان باشیم.

«بیارجمند» روی خط توسعه | کلنگ زنی پروژه مسکونی و افتتاح اینترنت پهن باند

برق رسانی و آبرسانی به دزیان

پس از آن دولتمردان در روستای دزیان حضور یافتند استاندار سمنان در جمع مردم این استان بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه جهاد کشاورزی منطقه هزینه شده است، گفت: شاهد هزینه کرد ۱۵ میلیارد تومانی در حوزه نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس در بیارجمند هستیم که یکی از دغدغه های اصلی مردم بود.

هاشمی با بیان اینکه دو میلیارد تومان اعتبار در حوزه دامپزشکی بخش بیارجمند هزینه شده است، بیان کرد: شش میلیارد تومان اعتبار در حوزه محیط زیست در منطقه بیارجمند شهرستان شاهرود هزینه شده است.

وی از پیگیری دغدغه ها و مطالبات مردم روستای دزیان بیارجمند در خصوص ماشین حمل زباله، استخر ذخیره آب، بهسازی معابر و ادامه عملیات محور گیور و دزیان خبر داد و افزود: برق شهرک بنیاد مسکن و روکش آسفالت محور خانخودی به دزیان پیگیری، بررسی و رسیدگی می شود.

یک مدرسه افتتاح شد

در ادامه سفر استاندار و هیئت همراه به بیارجمند یک مدرسه روستایی در خانخودی نیز افتتاح شد امیر حسین قزوینیان مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان درباره این طرح گفت: این پروژه در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع احداث شده است.

استاندار سمنان: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان ویژه جهاد کشاورزی تخصیص یافت

قزوینیان با بیان اینکه زیربنای این طرح ۲۰۱ مترمربع است، ابراز کرد: سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این مدرسه که سه کلاس درس دارد، هزینه شده و بخشی از اعتبارات آن را خیران تقبل کرده اند.

افتتاح پروژه برقراری اینترنت پهن باند(۴G) روستای خانخودی بخش بیارجمند دیگر طرحی بود که با حضور مسئولان استان سمنان انجام شد. طرحی که مشکل اینترنت ۱۲ روستای بخش بیارجمند را حل خواهد کرد و برای آن ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است این طرح مشکل روستاهای دستجرد، خانخودی، گیور و ... را برطرف خواهد کرد. به گفته مسئولان این طرح در راستای توسعه شبکه‌های پهن باند برای روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان‌های شاهرود و میامی صورت گرفته است.

«بیارجمند» روی خط توسعه | کلنگ زنی پروژه مسکونی و افتتاح اینترنت پهن باند

توسعه زیرساخت ها

استاندار سمنان در ادامه سفر به روستاهای بخش بیارجمند شهرستان شاهرود در جمع مردم خانخوری با بیان اینکه در راستای تقویت و ارتقاء روستاها، پروژه اینترنت پهن باند(۴G) اجرایی شده است، گفت: دبستان سه کلاسه روستای خانخودی با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

هاشمی بیان کرد: نبود آب پایدار و تنش آبی یکی از دغدغه ها و مشکلات اصلی و جدی کل استان است که روستای خانخودی بخش بیارجمند نیز با این مهم مواجه است، موضوع تنش آبی در سال جاری در استان مدیریت شد تا قطعی آب در فصل تابستان در استان نداشته باشیم.

استاندار سمنان: افزایش ماندگاری مسافر و کاهش ۳۸ درصدی تصادفات از جمله اتفاقات خوب رقم خورده در استان است

وی افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان ویژه جهاد کشاورزی تخصیص یافت که بیش از ۱۴۰ قنات در سطح استان احیاء شده و اقدامات مطلوبی در حوزه آبیاری نوین، پوشش انهار و توسعه کشت گلخانه ای صورت گرفت.

استاندار سمنان گفت: در دولت مردمی و جهادی سیزدهم با نگاه و رویکرد توسعه ای به مناطق محروم و روستاها، علاوه بر ۱۱۵ میلیارد تومان‌ اعتبار هزینه شده در حوزه آبفا، راه روستایی، بنیاد مسکن و میراث فرهنگی و گردشگری، بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان اعتبار در حوزه جهاد کشاورزی، نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس، دامپزشکی، محیط زیست و پوشش اینترنت و ارتباطات زیرساخت ویژه روستاهای بخش بیارجمند شهرستان شاهرود هزینه شده است.

حضور در دستجرد

افتتاح پروژه برقراری اینترنت پهن باند(۴G) روستای دستجرد از دیگر برنامه های امروز مسئولان استان سمنان در بیارجمند بود. مراسمی که علی اصغر خانی نماینده شاهرود و میامی در مجلس در حاشیه آن توضیحاتی پیرامون ورود شستا به سیمان بیارجمند و حل مشکلات این کارخانه ارائه کرد و گفت: جلسات متعددی برای سیمان بیارجمند برگزار شد و خوشبختانه با تغییر رویه این کارخانه به تولید سیمان سفید شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

هاشمی همچنین در جمع مردم دستجرد بیان کرد: از زمان حضور در استان، تاکنون به بیش از ۳۴۴ روستای استان سفر انجام و به اتفاق مدیران کل دیدار چهره به‌ چهره با مردم در راستای‌ گره‌گشایی از مشکلات آنان انجام‌ گرفته است و بیش از ۷۰ درصد مصوبات سفر به روستاهای استان تاکنون‌ اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد اقامتگاه‌های بومگردی یکی از مهمترین موضوعاتی است که از سوی دولت در استان سمنان به خصوص بیارجمند پیگیری می شود، گفت: ثبت پنج کاروانسرای تاریخی استان، یکی از دستاوردهایی است که در حوزه گردشگری رقم خورده است.

«بیارجمند» روی خط توسعه | کلنگ زنی پروژه مسکونی و افتتاح اینترنت پهن باند

کلنگ زنی مسکن ملی

استاندار سمنان با بیان اینکه افزایش ماندگاری مسافر و کاهش ۳۸ درصدی تصادفات از جمله اتفاقات خوب رقم خورده در استان است، گفت: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸، رشد اقتصادی استان، کاهش نرخ بیکاری و راه اندازی۱۲۷ واحد راکد از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در استان‌ سمنان است که به‌ همت‌ مدیران کل استان صورت گرفته است.

آیین کلنگ زنی اراضی ۱۰ هکتاری مسکن ملی شهر بیارجمند آخرین برنامه سفر کاروان مردمی دولتمردان به بیارجمند بود مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در این مراسم گفت: قرار است در زمین مذکور که امروز شاهد کلنگ زنی آن هستیم مجموعه ۴۸ واحد مسکونی ساخته شود.

امیر عمیدی با بیان اینکه کلنگ اراضی ۱۰ هکتاری مسکن ملی شهر بیارجمند امروز در حالی زده شده که خوشبختانه همراهی خوبی از سوی مسئولان محلی در تامین زمین شاهد بودیم ابراز کرد: امیدواریم این طرح به زودی به بهره برداری برسد.

بازدید از استخر سرپوشیده بیارجمند توسط استاندار سمنان و مدیران کل مرتبط صورت پذیرفت

وی با بیان اینکه برای این طرح اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: تلاش می کنیم تا به بهترین کیفیت مسکن مورد نیاز مردم بیارجمند تامین شود چرا که مسکن یکی از مطالبات جدی مردم این منطقه است.

بازدید از استخر بیارجمند

یکصد و ششمین برنامه ارتباط مردمی ، کاروان خدمت و ملاقات چهره به چهره در شهر بیارجمند به پایان رسید و در خاتمه این روز بازدید از استخر سرپوشیده بیارجمند توسط استاندار سمنان و مدیران کل مرتبط صورت پذیرفت.

طبق اعلام روابط عمومی استانداری سمنان با توجه به تعطیلی یکساله این مجموعه ورزشی به دلیل سوختگی‌ پمپ‌ها، طی این بازدید میدانی دستور تخصیص ۵۰ میلیون تومان اعتبار توسط اداره کل ورزش و جوانان استان از سوی استاندار سمنان برای رفع مشکل این‌ مجموعه صادر و طی ۱۰ روز آتی این مجموعه مجددا آغاز به‌کار خواهد کرد.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha