۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
موضع ایران؛ حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از راه گفتگو
رئیس‌جمهور عنوان کرد

موضع ایران؛ حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از راه گفتگو

رئیس جمهور ضمن اعلام مخالفت با حضور و دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز، بر موضع جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از راه گفتگو تأکید کرد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در دیدار «آرمن گریگوریان» دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی ارمنستان، روابط دو کشور را مبتنی بر پیوندهای تاریخی و برخوردار از امتیاز همسایگی و در حوزه‌های مختلف، سازنده ارزیابی کرد.

رئیس جمهور، ضمن اعلام مخالفت با حضور و دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز، بر موضع جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از راه گفتگو تأکید کرد.

رئیسی با تأکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، هر تغییری در جغرافیای سیاسی قفقاز را غیر قابل قبول و مضر برای منافع کشورهای این منطقه دانست و با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق و امنیت ارامنه منطقه قره‌باغ، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در جهت برقراری و حفظ صلح، ثبات و امنیت منطقه قفقاز، تأکید کرد.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی ارمنستان نیز در این دیدار پس از ارائه گزارشی از آخرین تحولات منطقه قفقاز به آقای رئیسی، با بیان اینکه کشور او برای روابط با جمهوری اسلامی ایران، ارزش و جایگاه خاصی قائل است، از حمایت ایران از لزوم احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه، قدردانی و تشکر کرد.

گریگوریان با تأکید بر علاقه‌مندی و آمادگی کشور خود برای توسعه روابط و همکاری‌های جامع با جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیداوری کرد که دو کشور شاهد جهش روابط در سطوح مختلف باشند.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha