۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱
تسهیل مبادلات تجاری با توسعه روابط بانکی با همسایگان
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

تسهیل مبادلات تجاری با توسعه روابط بانکی با همسایگان

شقاقی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: توسعه روابط بانکی با کشورهای همسایه مبادلات تجاری برای بازرگانان را تسهیل می‌کند.

به گزارش بازار، وحید شقاقی شهری با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های مهم هر کشوری نظام بانکداری آن است، گفت: ایران جزو کشورهایی است که عمده روابط اقتصادی آن با کشورهای همسایه است و به طور طبیعی روابط بانکی می‌تواند مبادلات تجاری را تسهیل و توسعه دهد.

شقاقی شهری با اشاره به دغدغه تجار و بازرگانان کشور، بیان کرد: تحریم‌ها مسائل و مشکلات بسیاری برای تجار و بازرگانان کشور به وجود آورده است و موظف هستیم مبادلات پولی با کشورهای همسایه را تسهیل کنیم و موانع پیش روی بازرگانان را از سر راه برداریم.

شقاقی شهری ادامه داد: یکی از بسترها و الزامات برای رابطه با همسایگان بهبود روابط فی مابین در حوزه نظام بانکی است و باید تلاش کنیم در کنار توسعه روابط سیاسی، از فواید اقتصادی ارتباط با همسایگان بهره‌مند شویم.

وی تاکید کرد: سفر رئیس کل بانک مرکزی به کشورهای همسایه همچون امارات، روسیه، عراق و قطر هم در جهت تقویت نقشه ارزی و هم روابط بانکی با کشورهای همسایه اثر می‌گذارد و مبادلات تجاری با همسایگان را تسهیل می‌کند.

گفتنی است محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی پنجم مهر در ادامه دیپلماسی ارزی دولت برای افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با کشور همسایه و همچنین انجام آخرین گام انتقال منابع ارزی آزادشده ایران به بانک‌های قطری، به این کشور سفر کرد.

۵.۵ میلیارد دلار ارز آزاد شده کشور به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز شده است و سفر رئیس کل بانک مرکزی به این کشور نیز به علت نحوه دسترسی به این منابع است البته توسعه روابط بانکی و پولی نیز در این دیدار مطرح شد.

کد خبر: ۲۴۷٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha