۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
بررسی بازار فولاد و سیمان تنها با دعوت از مخالفان ساز و کار بورس کالا
دبیر کانون سراسری تولیدکنندگان بتن عنوان کرد

بررسی بازار فولاد و سیمان تنها با دعوت از مخالفان ساز و کار بورس کالا

کریمی، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی تولیدکنندگان بتن آماده گفت: موافقت یا مخالفت با یک موضوع باید مبنای علمی و کارشناسی داشته باشد.

به گزارش بازار، محرم کریمی دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی تولیدکنندگان بتن آماده گفت: موافقت یا مخالفت با یک موضوع باید مبنای علمی و کارشناسی داشته باشد. ما برای بودن یا نبود سیمان در بورس باید استدلال علمی و فنی و تشکیلاتی داشته باشیم و به صرف حرف یک گروه نمی‌توان برای یک صنعت تصمیم گرفت.

کریمی با اشاره به برگزاری نشستی درباره بررسی سازوکار عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا در مرکز تحقیقات وزارت راه افزود: فقط مخالفان سازوکار عرضه در بورس کالا حضور داشتند و از کانون سراسری بتن آماده و انجمن‌های سیمان و فولاد نماینده‌ای دعوت نشد.

وی اضافه کرد: در این نشست که با موضوع بررسی معاملات سیمان و فولاد در بورس برگزار شد، نماینده‌ای از کانون سراسری که متولی بتن آماده کشور است و اعضای این کانون که مصرف کننده بیش از ۵۰ درصد سیمان تولیدی در کشور هستند و همچنین انجمن سیمان که متولی تولید کنندگان سیمان کشورند حضور نداشته است.

کریمی گفت: دوشنبه هفته جاری نشستی با عنوان مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی و با حضور فقط یک انجمن صنفی بتنِ آماده از یک شهر از کل کشور که خودِ آن انجمن نیز یکی از اعضا کانون سراسری است و افراد و تشکل‌های مربوط به صنعت فولاد برگزار شد تا موضوع خروج سیمان و فولاد از بورس کالا مورد بررسی قرار گیرد.

کریمی اضافه کرد: از نکات قابل توجه این جلسه، دعوت گزینشی از حاضران و عدم حضور برخی تشکل‌های ملی و اصلی در حوزه سیمان، بتن و فولاد بود، به طوری که وزارت راه و شهرسازی تنها با حضور موافقان طرح خروج سیمان و فولاد از بورس نشست گذاشته و دیگران از برگزاری این جلسه اطلاعی نداشتند.

وی تصریح کرد: افرادی که در این نشست حضور داشتند اگر مخالف عرضه سیمان در بورس کالا هستند ابتدا باید دلایل کارشناسی خود را با ارائه استدلال و آمار موثق ارائه کنند، از سوی دیگر باید وزارت راه و شهرسازی برای آنکه بررسی صحیح‌تر و دقیق تری داشته باشد، دیگر تشکل‌ها را نیز در جلسات دعوت کند نه آنکه فقط مخالفان سازوکار بورس نظراتشان را به این وزارتخانه بگویند.

دبیر کانون سراسری تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ادامه داد: در مباحث مطرح شده درباره خروج سیمان از بورس کالا، واقعیت این است که اگر در روند عرضه سیمان در بورس اشکالاتی وجود دارد که با همکاری وزارت صمت و وزارت اقتصاد قابل رفع است و به این ترتیب موارد طرح
شده از سوی برخی گروه‌ها اصلا منطقی نیست. در این حوزه‌ها باید به منافع ملی پرداخته شود و تمام تلاش‌ها در جهت بهبود و ارتقا کیفیت مصالح صورت گیرد.

به گفته کریمی، ما در کانون سراسری بتن آماده، حاضر به همکاری موثر با وزارت صمت و وزارت اقتصاد و سازمان بورس هستیم تا شاهد بهترین رویه برای معاملات شفاف و بهینه در بورس باشیم.

وی با اشاره به جلسات متعدد و دوره‌ای کانون بتن آماده و قطعات بتنی با وزارت صمت پیرامون بهبود روند عرضه سیمان در بورس کالا گفت: تاکید می‌کنم که هر نوع ایرادی در روند عرضه‌ها با همراهی وزارت صمت و وزارت اقتصاد قابل رفع است و امیدواریم با ارائه پیشنهادات و اعمال آن‌ها این روند بهبود یابد.

کد خبر: ۲۴۷٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha