۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
میزان تقاضای چین برای مس، سنگ آهن و نفت افزایش خواهد یافت| مس در کانون توجه پکن
گلدمن ساکس:

میزان تقاضای چین برای مس، سنگ آهن و نفت افزایش خواهد یافت| مس در کانون توجه پکن

هلدینگ بزرگ بانکی «گلدمن ساکس» در آخرین گزارش خود از روند بازارهای جهانی، از افزایش تقاضای نفت، سنگ آهن و مس توسط چین طی ماه های آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ هلدینگ بزرگ بانکی «گلدمن ساکس» در آخرین گزارش خود از روند بازارهای جهانی، از افزایش تقاضای نفت، سنگ آهن و مس توسط چین طی ماه های آتی خبر داد.

بر اساس این گزارش، گلدمن ساکس در گزارش خود پیش بینی کرده است که میزان تقاضای چین برای مس طی ماه های باقیمانده از سال جاری میلادی، دستکم ۸ درصد افزایش خواهد یافت.

این هلدینگ بزرگ بانکی همچنین تاکید کرد که احتمالا میزان واردات سنگ آهن و مس نیز در مدت زمان مشابه به ترتیب، ۷ و ۶ درصد افزایش خواهد داشت که می تواند تاثیر چشمگیری بر رونق بازار مواد مذکور بر جای بگذارد.

گلدمن ساکس، دلیل اصلی افزایش واردات مس توسط چین را حرکت گسترده این کشور به جایگزینی انرژی سبز و برقی سازی صنایع خود اعلام کرده است. به گفته این بانک، علیرغم کاهش قدرت و رشد اقتصادی چین طی ماه های گذشته که همچنان نیز ادامه دارد؛ از میزان حرکت و سرمایه گذاری عظیم پکن بر روی انرژی های سبز تغییری حاصل نشده است؛ موضوعی که می تواند منجر به قدرت گرفتن بیشتر بازار جهانی مس شود.

لازم به ذکر است، میزان تولید برق نیروگاه های خورشیدی چین در سال ۲۰۲۳ به ۲۸ گیگاوات افزایش یافته است؛ موضوعی که موسسه گلوبال انرژی مانیتور نیز در گزارش ماه ژوئن خود آن را تایید کرده است.

چین همچنین میزان برق تولیدی خود از توربین های بادی را به دو برابر افزایش داده و قرار است ظرفیت تولید برق خورشیدی خود را نیز تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

به گفته گلدمن ساکس، میزان برق تولید چین از منابع خورشیدی طی یک سال گذشته بیش از ۷۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha