۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
تمرکز بر اقتصاد روستا در نمایشگاه «روستا آباد»
دبیر برگزاری نمایشگاه روستاآباد عنوان کرد

تمرکز بر اقتصاد روستا در نمایشگاه «روستا آباد»

سعادت، دبیر برگزاری نمایشگاه روستاآباد گفت: هزار گروه روستایی در این نمایشگاه در مصلی تهران، محصولات خود را با هدف شناساندن ظرفیت‌های روستایی در تولید عرضه می‌کنند.

به گزارش بازار، سید وحید سعادت دبیر برگزاری نمایشگاه روستاآباد که از امروز چهارشنبه (۱۲ مهر) به مدت یک هفته در مصلی تهران برگزار می‌شود گفت: یک هزار گروه روستایی به منظورعرضه تولیدات روستایی و آشنایی مردم با اقتصاد روستا در این نمایشگاه شرکت کرده اند و در غرفه‌هایی که در اختیار آنان قرار داده شده است در رسته‌های مختلف از جمله پوشاک، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی، معرفی بوم گردی‌ها وگردشگری، خشکبار و صنایع مبلمان، بازدیدکنندگان را با ظرفیت‌های تولید روستا آشنا می‌کنند.

سعادت افزود این اجتماع بزرگ روستایی برای گرامیداشت روز روستا که ۱۵ مهرماه هرسال است برگزار شده و دراین رویداد هم مراسم آئینی خواهیم داشت و هم با آداب ورسوم و چادرهای نمادین، خانه‌های روستایی نمادین، بازی‌هایی که به صورت بومی انجام می‌شود به نمایش گذاشته می‌شود واسباب بازی که قابل عرضه است وبه روز ساخت شده است به فروش می‌رسد.

سعادت همچنین گفت دستگاه‌های متولی مختلف اعم از وزارتخانه‌های تعاون، کارو رفاه اجتماعی، وزارت کشور، وزارت راه، وزارت ورزش، میراث فرهنگی و کشاورزی در یک شورایی این رویداد را راهبری می‌کنند و ۳۱ استان کشور و استانداری‌های کشور در معرفی ثبت نام غرفه داران نقش داشتند و در واقع همه عوامل موثر در حکمرانی روستایی و خدمات روستایی در این رویداد دخیل هستند.

سعادت تصریح کرد: تاکید بیشتر در این نمایشگاه بر فروش محصولات است، در سال‌های گذشته هم حالت جشنواره‌ای نمایشگاه را با تاکید بر آداب ورسوم و مراسم آئینی داشتیم هر چند در نمایشگاه امسال این مراسم هم هست، اما اولویت عرضه محصولات به صورت مستقیم توسط خود روستائیان است.

دبیر برگزاری نمایشگاه روستا آباد با تاکید بر اینکه دسترسی به محصولات وتولیدات روستایی در این نمایشگاه عمومی است افزود در نمایشگاه‌های سال‌های گذشته دسته بندی به صورت استانی بود و استان‌ها دستاوردهای روستایی خود را داشتند، اما اکنون عموم مردم می‌توانند با مراجعه به بخش مربوطه کالای مورد نیاز خود را با قیمت کمتری خریداری کنند.

سعادت همچنین گفت در حاشیه نمایشگاه هر روزنشست‌هایی با حضورصاحب نظران موسسات آموزشی وپژوهشی در امر روستا و در موضوعات مختلف کارگاه‌های آموزشی برای غرفه داران و مشارکت کنندگان در زمینه‌های بازاریابی اقتصاد روستایی و موضوعات این چنینی برای روستائیان برگزار می‌شود.

سعادت همچنین با اشاره به اینکه در چادرهای عشایری در نمایشگاه غذاهای محلی به صورت رایگان به بازدید کنندگان عرضه می‌شود تصریح کرد ساعت نمایشگاه از ۱۰ صبح تا ۲۰:۳۰ است و با هماهنگی‌های به عمل امده با شهرداری و نیروی انتظامی پارکینگ و دسترسی‌ها به خوبی برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه فراهم شده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha