۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
صادرات کالا در استان زنجان کاهش دارد
مدیرکل گمرک زنجان؛

صادرات کالا در استان زنجان کاهش دارد

زنجان- مدیرکل گمرک زنجان گفت: صادرات شش ماه استان ۱۲۹ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۰۲ میلیون دلار است که از نظر وزن پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

به گزارش بازار و به نقل از گمرک زنجان، زین العابدین گنج خانلو گفت: واردات کل به استان زنجان حدود ۳۳۵ میلیون دلار به وزن بیش از ۲۵۸ هزار تن گزارش شده که ۱۹ درصد از لحاظ ارزش و پنج درصد از لحاظ وزن افزایش داشته است.

وی افزود: صادرات شش ماه استان بیش از ۱۲۹ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۰۲ میلیون دلار است که ارزش حدود ۳۴ درصد و از نظر وزن پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

مدیرکل گمرک زنجان گفت: واردات قطعی به استان ۲۹۴ میلیون دلار به وزن بیش از ۱۱۰ هزار تن، که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۲۴ درصد و از نظر وزن چهار درصد رشد داشته و به ثبت رسیده است.

گنج‌خانلو با بیان اینکه کالاهای وارد شده از طریق گمرک استان شامل مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات خط تولید است گفت: واردات قطعی کالا به ارزش ۲۹۴ میلیون دلار به زنجان بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان را شامل انواع شمش فلزات، انواع مقاطع فلزی و مفتول، اسید سولفونیک و لبنیات اعلام کردو افزود: میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی از گمرک استان نیز حدود یک هزار و ۵۶۰ دلار است.

گنج خانلو افزود: کالاهای وارد شده از طریق گمرک استان شامل مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات خط تولید بوده که متوسط ارزش کالاهای فوق به میزان هر تن دو هزار و ۶۵۲ دلار است.

مدیرکل گمرک زنجان ابراز کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان هم عبارتند از انواع شمش فلزات، انواع مقاطع فلزی و مفتول، اسید سولفو نیک، لبنیات که میانگین ارزش هرتن کالای صادراتی از گمرک استان نیز حدود یک هزار و ۵۶۰ دلار است.

گنج‌خانلو تاکید کرد: واردات موقت به استان ۱۴۷ هزار تن به ارزش حدود ۴۱ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش هفت درصد کاهش و از نظر وزن هفت درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha