۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
بیش از حد به زنجیره تأمین چین وابسته شده‌ایم
وزیر خزانه‌داری آمریکا:

بیش از حد به زنجیره تأمین چین وابسته شده‌ایم

وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان کرد که این کشور بیش از حد به چین برای زنجیره‌های تامین حیاتی، به ویژه در محصولات انرژی پاک وابسته شده و نیاز به گسترش منابع دارد.

به گزارش بازار، در حالی که مقام‌های آمریکایی چند هفته قبل مدعی متزلزل‌شدن اقتصاد چین و حرکت آن به سمت فروپاشی شده بودند، اما اکنون آنها به وابستگی اقتصاد خود به پکن اذعان می‌کنند.

«جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که این کشور بیش از حد به چین برای زنجیره‌های تامین حیاتی، به ویژه در محصولات انرژی پاک وابسته شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یلن طی سخنرانی در یک همایش اقتصادی در واشنگتن، ضمن تاکید بر لزوم گسترش منابع تامین برای آمریکا، این دیدگاه دیرینه خود را تکرار کرد که واشنگتن نمی‌خواهد از نظر اقتصادی از چین جدا شود.

وی با بیان اینکه چندان اعتقادی به «سیاست صنعتی» ندارد، اما تصریح کرد که آمریکا برای مدت طولانی بیکار ایستاده بود در حالی که سایر کشورها با یارانه‌های هنگفت، صنایع نیمه هادی خود را ایجاد کردند.

طبق این گزارش، وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت: «ایالات متحده بدون داشتن صنعت قدرتمند نیمه‌رساناها برای خود، با نگرانی‌های امنیت ملی روبرو خواهد شد. قانون موسوم به چیپ‌ها و علوم که سال گذشته تصویب شد، به معکوس کردن این روند کمک خواهد کرد».

به نوشته رویترز، یلن همچنین افزود: «اگر فکر کنیم کنار گذاشتن تولید نیمه‌رساناها، برای تمام اهداف عملی، یک راهبرد هوشمندانه برای آمریکا است، خودمان را فریب داده‌ایم».

پیش از این، «جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا بعد از بازگشت از سفر به پکن، مدعی شده بود اقتصاد چین با چالش جدی مواجه شده و در حال کُندشدن است.

بعد از آن، وزارت خارجه چین با رد ادعاهای غرب مبنی بر رو به افول بودن اقتصاد این کشور، تاکید کرد که شاکله اقتصادی پکن منعطف و مقاوم است.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha