۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
تعاریف فعلی از مشاوران ملکی غیرمجاز روشن و شفاف نیست
کارشناس بازار مسکن:

تعاریف فعلی از مشاوران ملکی غیرمجاز روشن و شفاف نیست

گرگان- زهتابیان، کارشناس بازار مسکن ضمن تاکید بر اجرای فرآیندهای نظارتی و کنترلی بر چگونگی فعالیت مشاورین املاک گفت: تعاریف فعلی از مشاوران ملکی غیرمجاز روشن و شفاف نیست.

دانیال زهتابیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اقدام نهادهای نظارتی و کارگروه های مرتبط مبنی بر نظارت و رصد واحد صنفی مشاوران املاک امری ضروری و قابل تقدیر است.

کارشناس بازار مسکن گفت: اداره کل راه و شهرسازی به طور ویژه متولی حوزه مسکن در کشور بوده و اگر بخواهد تلاطم و نابسامانی های بازار مسکن را به یک مجموعه صنفی منتسب می کند بایدآگاه باشد که بیشتر از هر نهاد صنفی، وظایف قانونی حوزه مسکن بر عهده خودش است.

زهتابیان بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت باید نظارت های کافی و البته زیرساخت های معقول در حوزه مسکن ایجاد کند.

وی افزود: در روزها و هفته های اخیر از مشاوران املاک غیرمجاز سخن به میان آورده می شود در حالی که تعاریف فعلی از مشاوران ملکی غیرمجاز روشن و شفاف نیست.

این کارشناس حوزه مسکن ادامه داد: اگر ملاک مجاز یا غیرمجاز بودن مشاوران املاک، اخذ پروانه کسب بوده، باید بپذیریم که مکانیسم و فرآیند پروانه با سیستم نظارتی فعلی راه و شهرسازی در تناقض است.

زهتابیان گفت: در حال حاضر اگر مشاور املاک پروانه کسب نداشته باشد، پلمب می شود در حالی که در پروسه تحصیل پروانه، متقاضی مکلف است که ابتدا واحد خود را دایر کند.

وی ادامه داد: در فرآیند فعلی پروانه کسب، متقاضی باید ابتدا مکانی تهیه و تجهیز و مقادیر زیادی ابزار و اقلام کاری خریداری کرده و سپس از واحدهای نظارتی مانند اماکن برای بازدید دعوت کند.

کارشناس بازار مسکن بیان کرد: معمولا فرآیند بازدید نهادهای نظارتی مشمول زمان می شود و متقاضی پروانه کسب به ناچار باید چند روز یا چند هفته ای به صورت غیرمجاز فعالیت کند تا پروسه رسیدگی و نظارت انجام شود.

زهتابیان گفت: اگر قرار است با متخلفان یا واحدهای غیرمجاز برخوردی انجام شود در وهله نخست باید فرآیندهای فعلی صدور پروانه کسب آسیب شناسی و گپ های آن برطرف و سپس نظارت انجام شود.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha