۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
گزارش کمیسیون تلفیق نسبت به لایحه دولت تغییر ماهوی کرد| اثر لابی های خاص در بودجه
نماینده دشتستان در گفت و گو با بازار:

گزارش کمیسیون تلفیق نسبت به لایحه دولت تغییر ماهوی کرد| اثر لابی های خاص در بودجه

بوشهر- رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دلایل رای منفی به گزارش کمیسیون تلفیق گفت: گزارش کمیسیون تلفیق نسبت به لایحه دولت تغییر ماهوی کرده بود.

ابراهیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار بازار در ارتباط با بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و گزارش کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در مجموع و پس از مطالعه کامل و بررسی چندباره لایحه دولت و مصوبات کمیسیون تلفیق، مطالعه و شنیدن نظرات و دیدگاه های کارشناسان مختلف و نیز برخی مدیران اجرایی و مشورت با تعدادی از خبرگان باتجربه به گزارش کمیسیون تلفیق رای منفی دادم.

وی به دلایل خود برای رای منفی به گزارش کمیسیون تلفیق افزود: اولاً گزارش کمیسیون تلفیق نسبت به لایحه دولت تغییر ماهوی کرده بود و دولت آن را غیرقابل اجرا می‌دانست (هر چند بعدها در ظاهر تغییر موضع دادند)، در نتیجه تصویب لایحه ای که دولت از الان زیر بار آن نرود و توان اجرای آن را نداشته باشد منطقی به نظر نمی رسد.

رضایی: لایحه اولیه دولت و همچنین برخی مصوبات کمیسیون تلفیق، نه برنامه ای برای قانونگذاری بلکه صرفاً انشایی شعاری برای خالی نبودن عریضه بود

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ثانیاً لایحه اولیه دولت و همچنین برخی مصوبات کمیسیون تلفیق، نه برنامه ای برای قانونگذاری بلکه صرفاً انشایی شعاری برای خالی نبودن عریضه بود.

رضایی تصریح کرد: برنامه‌نویسی با بودجه نویسی تفاوت دارد و سیاستگذاری نیز با افق و چشم‌انداز متفاوت است و همه اینها با راهبرد فرق می‌کند اما آنچه این روزها با عنوان برنامه در مجلس مطرح است ملغمه‌ای از همه اینهاست.

وی اضافه کرد: برخی مواد لایحه دولت و کمیسیون تلفیق ناعادلانه و بر خلاف قانون اساسی و منافع ملی و مصلحت مردم است، برخی مواد همچون مواد ۱۴ و ۴۸ بر خلاف عدالت و اصول قانون اساسی بود.

در لایحه به مسایل اصلی کشور از جمله فرهنگ توجه کافی نشده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه به برخی مسائل اصلی کشور از جمله فرهنگ توجه کافی نشده و اموری که امروز نیاز جدی کشور است مهجور مانده است.

وی با اشاره به اینکه، اثر و نفوذ لابی‌های خاص در آنچه به صحن آمده محتمل است افزود: وای بر ما اگر قرار باشد هر توانگری که به نمایندگان و کمیسیون دسترسی و ارتباط داشته باشد اثر بگذارد و مستضعفین و محرومان لکنت داشته باشند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینها، در این لایحه، مواردی به چشم می خورد که بر خلاف مصالح و منافع مردم استان است.

کد خبر: ۲۴۷٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha