۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
گردشگری یکی از اضلاع توسعه اقتصادی است | توجه به توریسم صنعتی در استان سمنان
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

گردشگری یکی از اضلاع توسعه اقتصادی است | توجه به توریسم صنعتی در استان سمنان

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گردشگری را یکی از اضلاع مهم توسعه اقتصادی دانست و گفت: باید تنوع بخش ها و زیر مجموعه های گردشگری در استان مورد شناسایی و برنامه ریزی قرار گیرد. 

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، گردشگری را یکی از اضلاع مهم توسعه اقتصادی و اشتغال در استان سمنان دانست و تاکید کرد: توجه به گردشگری کشاورزی و صنعتی در رونق اقتصادی و اشتغال زایی استان بسیار نقش آفرینی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دو اتفاق ویژه در توسعه گردشگری استان سمنان طی یکی دو سال اخیر رخ داده که باید از آن بهره برد، ابراز کرد: انتخاب سمنان به عنوان نماینده ایران در کنسرسیوم بین المللی گردشگری جاده ابریشم با حضور ۲۰ کشور دنیا و ثبت شش کاروانسرا در فهرست یونسکو اتفاقات مثبت رخ داده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید از این فرصت ها بهره گیری کرد، گفت: این اقدامات ارزشمند که در استان رخ داده زمینه ساز جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

هاشمی توریسم صنعتی را امری بسیار مهم در استان سمنان با توجه به ظرفیت های منطقه دانست و تاکید کرد: در کنار گردشگری طبیعت باید به مقوله های متنوع گردشگری و زیر مجموعه های آن مانند توریسم سلامت، معدن، درمانی و ... توجه داشت و کارهای ماندگاری را صورت داد که این امر در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی از مهمترین نکاتی است که ما توقع داریم مسئولان میراث فرهنگی و مسئولان ذی ربط در استان به این امر اهتمام داشته باشند، افزود: سرمایه گذار حوزه گردشگری ما نباید با دست خالی بازگردد.

استاندار سمنان همچنین خواستار رفع مشکلات و دغدغه های فعالان و انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری شد و تاکید داشت: استان سمنان بیش از ۸۰۰ اثر ثبت شده دارد که می تواند هر کدامشان یک مقصد گردشگری باشند لذا باید تلاش کرد تا سرمایه گذاران و فعالان این حوزه را ترغیب و مشکلات آنان را حل کرد.

هاشمی افزایش اعتبارات گردشگری استان سمنان را یکی دیگر از اقدامات خوب دولت سیزدهم دانست و ابراز داشت: ترویج و توسعه واحد های بومگردی با هدف رونق اشتغال و توانمند سازی روستاها از جمله سیاست های دیگر ما در حوزه گردشگری است.

کد خبر: ۲۴۷٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha