۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
پایانه صادراتی تخصصی صنایع‌ دستی ایجاد می شود
معاون صنایع‌ دستی وزیر میراث فرهنگی:

پایانه صادراتی تخصصی صنایع‌ دستی ایجاد می شود

زنجان- معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از ایجاد پایانه صادراتی تخصصی صنایع‌ دستی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اقدام در توسعه صادرات صنایع دستی بسیار موثر خواهد بود. 

به گزارش خبرنگار بازار، مریم جلالی شامگاه دوشنبه در حاشیه جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه صنایع‌ دستی، گفت: زنجان در حوزه صنایع‌ دستی جغرافیای جدیدی را معرفی کرده است.

وی ابراز کرد: معتقدیم امروزه بخش خصوصی و دولتی دو بال در راستای توسعه عرصه صنایع‌ دستی است به طوری که بخش دولتی به عنوان تسهیل‌ گر و بخش خصوصی نیز به عنوان بازوی اجرایی قدرتمند باید در این حوزه عمل کند.

معاون صنایع‌ دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: یکی از اهداف اصلی معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه، اهتمام به امر صادرات در این حوزه است و به همین خاطر معتقدیم در حوزه آموزش صنایع‌ دستی می‌ توانیم همانند خدمات، صادرات داشته باشیم.

جلالی تاکید کرد: شرط اول صادرات صنایع‌ دستی معرفی این صنایع است و باید با ایجاد یک هلدینگ در حوزه صنایع‌ دستی بتوانیم در امر صادرات نقش‌ آفرینی کنیم.

وی افزود: گام اول برای به روز کردن تولیدات صنایع‌ دستی، کاربردی کردن این محصولات است که در همین راستا با دانشگاه‌ ها و شرکت‌ های دانش‌ بنیان تفاهم‌ نامه‌ ای در راستای کاربردی کردن این محصولات منعقد کرده‌ ایم تا بتوانیم شاهد ورود این محصولات به زندگی مردم باشیم که برای تحقق این امر هنرمندان این عرصه نیز باید انعطاف از خود نشان دهند تا بتوانیم محصولات جدیدی تولید کنیم.

صنایع دستی نیازمند نگاه جدید

معاون صنایع‌ دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ابراز کرد: اداره منطقه سبزه‌ میدان زنجان به عنوان «ایران کوچک» نیاز به مدیریت تخصصی دارد و امروز نمی‌ توان با نگاه سنتی، صنایع‌ دستی را مدیریت کنیم، بلکه به نگاه جدید در این عرصه نیاز داریم، از این رو مقدمات کار در سایر استان‌ ها انجام شده اما منتظر برداشته شدن گام اول از سوی مسئولان زنجان در هلدینگ سبزه‌ میدان با عنوان ایران کوچک هستیم.

جلالی گفت: برای تحقق صادرات در حوزه صنایع‌ دستی باید دانش تجاری بر اساس شاخص‌ های بین‌ المللی داشته باشیم، این در حالی است که در حوزه بازاریابی و بازارسازی ضعیف عمل کرده و از وجود دانش تجاری بین‌ المللی نیز محروم هستیم، بنابراین صنعت ما در این حوزه باید به جای تولید محور، صادرمحور باشد.

وی بیان داشت: صنایع‌ دستی ایران در دنیا خواهان داشته و حرف اول را می‌ زند و با این وجود توجه داشته باشیم که این هنر برای تداوم روند کنونی باید به صنعت تبدیل شود که یکی از اقدامات، تلاش برای ایجاد پایانه صادراتی تخصصی صنایع‌ دستی در آینده نزدیک است.

معاون صنایع‌ دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تصریح کرد: بیمه یک مطالبه عمومی است و هنرمندان در سطح وسیعی بر اساس قانون حمایت از هنرمندان برای بیمه شدن مطالبه دارند و با توجه به شرایط و ناترازی که صندوق‌ های بیمه دارند، قصوری در این حوزه وجود داشت اما با این وجود قول داده شده است تا برای بیمه ۱۰ هزار واجد شرایط تأمین اعتبار داشته باشیم.

جلالی از انجام رایزنی‌هایی با مجلس شورای اسلامی در خصوص معافیت مالیاتی صنایع‌ دستی خبر داد و بر حمایت کمیسیون صنایع مجلس از این امر تاکید کرد و گفت: امیدواریم معافیت مالیاتی صنایع‌دستی کماکان حفظ شود، لذا مقرر شد شاخص‌ های دهک‌ بندی را مبتنی بر شاخص‌ های خاص هنرمندان تلقی کنیم.

وی، از ایجاد پایانه صادراتی تخصصی صنایع‌ دستی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مهم در توسعه صادرات صنایع دستی بسیار موثر خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۷٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha