۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
هشدار اوپک درباره توقف سرمایه‌گذاری در نفت و گاز

هشدار اوپک درباره توقف سرمایه‌گذاری در نفت و گاز

دبیرکل اوپک اعلام کرد اوپک به تقاضا خوشبین است و سرمایه‌گذاری اندک را ریسکی برای امنیت انرژی می‌داند.

به گزارش بازار، هیثم الغیص بر اهمیت تداوم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز تاکید کرد و گفت: درخواست‌ها برای توقف سرمایه‌گذاری در نفت را زیان بخش می‌داند.

دبیرکل اوپک با اشاره به پیش بینی این گروه از رشد تقاضای سالانه برای نفت به میزان بیش از ۲.۳ میلیون بشکه در روز، گفت: ما همچنان تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری را مانند سال گذشته کاملا انعطاف پذیر می‌بینیم.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز برای امنیت انرژی، حائز اهمیت است. ما ظرفیت مازاد تولید بسیار اندکی داریم. این را بارها گفته‌ایم و این مسئله، مستلزم تلاش هماهنگ همه ذینفعان برای درک اهمیت سرمایه‌گذاری در این صنعت است.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات عربی متحده هم درخواست مشابهی را تکرار کرد و گفت که سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های نفتی بین‌المللی و ملی، ضروری است و این سرمایه‌گذاری‌ها نیازمند آن است که دنیای مالی مایل باشد تامین مالی پروژه‌های نفت و گاز را انجام دهد.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی امارات عربی متحده گفت: کشورش در مسیر افزایش ظرفیت تولید نفت خود از ۴.۲ میلیون بشکه در روز فعلی به پنج میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ریسک قیمت بالاتر برای سلامت اقتصاد جهانی، اظهار کرد: اوپک پلاس هرگز قیمت نفت خاصی را هدف نگرفته است. برای اوپک پلاس مهم است که قیمت برای مصرف کنندگان مناسب باشد اما مناسب بودن قیمت برای یک مدت بسیار کوتاه، کوته‌بینانه است و سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید نفت و گاز ضروری است.

کد خبر: ۲۴۷٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha