۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
۲۷۳ هزار تن گندم خریداری شد| جایگاه نهم متعلق به اردبیل
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل:

۲۷۳ هزار تن گندم خریداری شد| جایگاه نهم متعلق به اردبیل

اردبیل _ نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: عملیات خرید گندم به اتمام رسید و بیش از ۲۷۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خریداری و ذخیره سازی شد.

علی نوبخت در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تا پایان فصل برداشت گندم به رغم خشکسالی میزان گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته کاهشی نشان نمی دهد و این استان در تولید گندم جایگاه ۹ کشور را به دست آورده است.

وی تصریح کرد: از ۱۲ خردادماه عملیات خرید گندم در سطح استان و از مناطق شمالی آغاز شد و در روزهای گذشته با اتمام برداشت گندم در جنوب استان، این فرآیند به پایان رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در مجموع بیش از ۲۷۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سطح استان خریداری شد که ارزش آن بیش از چهار هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان بوده است.

نوبخت افزود: گندمکارانی که تا ۳۰ تیرماه محصول خود را تحویل غله داده بودند و در سامانه اطلاعات آنها ثبت شده بود، تا صد درصد مطالبه خود را با قیمت ۱۳ هزار تومان دریافت کردند که مبلغ پرداختی به حساب این کشاورزان دو هزار و ۸۹ میلیارد تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از ۲۴ مرداد تحویل گندم با قیمت ۱۵ هزار تومان و پرداختی به همین مبلغ تا ۷۵ درصد به حساب کشاورزان انجام شده و قرار است مابقی تا آخر مهرماه پرداخت شود.

نوبخت قول رئیس سازمان برنامه و بودجه را در پرداخت مابه التفاوت و مابقی مبلغ گندمکاران یادآور شد و اضافه کرد: تا آخر مهرماه قرار است این پرداختی ها به صورت متمرکز انجام شود.

وی بیان کرد: گندمکارانی که تاکنون مبلغی دریافت نکرده و یا از بابت مابه التفاوت منتظر دریافت مبلغ هستند، قطعا در روزهای آینده مبالغ به حساب آنها واریز می شود تا زمینه استفاده و بهره مندی از این منابع را داشته باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: همه گندم خریداری شده با کیفیت مناسب ذخیره سازی شده و به تدریج در اختیار کارخانه های آرد قرار می گیرد تا فرآوری محصول و تحویل آن را به نانوایی ها برای پخت با کیفیت نان شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha