۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
ایجاد شهرهای پایدار در تعامل و بهره‌مندی از تجربیات مشترک کشورها
دبیر کمیته ملی اسکان بشر تاکید کرد

ایجاد شهرهای پایدار در تعامل و بهره‌مندی از تجربیات مشترک کشورها

خورسند، دبیر کمیته ملی اسکان بشر ایران گفت: باید تلاش کنیم تا شهرهای عادلانه‌تر و اخلاقی‌تر گسترش یابد و زیست عادلانه برای شهروندان ایحاد کنیم که این کار در تعامل و همکاری کشورها باهم امکان پذیر است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مراسم سالروز اسکان بشر، با حضور برخی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی، مسئولان شهری و میهمانان بین‌المللی در مجموعه تاریخی-فرهنگی نگارستان تهران برگزار شد.

آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی گفت: شهرها به منزله یکی از مهم‌ترین بسترهای زیست بشری روز به روز در ابعاد کالبدی، اجتماعی، مفهوم شهری و زیست انسان‌ها در حال گسترش هستند.

خورسند با اشاره به اینکه براساس گفته صاحب نظران شهری، شهرهای جدید و شهرهای قدیم از نظر نوع کارکرد و نیازها قابل مقایسه با یکدیگر نیستند، توضیح داد: در ۵ دهه اخیر، زیست شهری تحت‌تاثیر تحولات تکنولوژی، تغییرات شگرفی پیدا کرد.

وی افزود: نقش تخریبی بشر در محیط‌زیست و ایحاد تغییرات اقلیمی که با خشکسالی، توفان شن و ماسه و سیل‌های متعدد همراه شده، غیر قابل انکار است و هم اکنون شاهد هستیم که محیط زیست و اقلیم شرایط تخریبی را به انسان بازمی‌گرداند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا شهرهای عادلانه‌تر و اخلاقی‌تر گسترش یابد و زیست عادلانه برای شهروندان ایحاد کنیم که این کار در تعامل و همکاری کشورها باهم امکان پذیر است.

دبیر کمیته ملی اسکان بشر با تاکید بر اینکه روش ها و متدها باید به اشتراک گذاشته شود گفت: بهره‌مندی از روش‌های خلاقانه و سیاست گذاری و عمل مشترک در تدوین سند برنامه ریزی شهری حائز اهمیت است.

وی اظهار امیدواری کرد تا روز جهانی هبیتات فرصتی برای استفاده از تجربیات مشترک برای شهرهای پایدارتر در اختیار قرار دهد.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha