۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
اتمام ثبت قایق‌های صیادان تا پایان آبان ماه
مدیرکل بنادر و دریانوری هرمزگان اعلام کرد

اتمام ثبت قایق‌های صیادان تا پایان آبان ماه

پس از رفع ابهام و اعلام نظر معاونت حقوقی ریاست جمهور از تاریخ ۱۲ شهریور ماه امسال برای قایق‌های با موتور دو زمانه نیز گواهینامه ایمنی صادر و در فرایند ثبت قایق قرار گرفتند.

به گزارش بازار، اتمام ثبت قایق‌های صیادان تا پایان آبانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خرداد ماه امسال بود که به دلیل متصل نبودن سازمان شیلات به درگاه ملی مجوزها، این درگاه نسبت به صدور مجوز صیادی برای متقاضیان استان هرمزگان اقدام نمود. در ابتدا سازمان شیلات در برابر اجرای قانون مقاومت کرد و اعلام نمود که متقاضیان دریافت مجوز صیادی باید از مسیر درگاه تخصصی شیلات ثبت درخواست کنند. در ادامه با اعتراض برخی نمایندگان مجلس، سازمان شیلات از این موضوع عقب نشینی کرد.

پس از این موضوع سازمان بنادر و دریانوردی اعلام نمود که دارندگان مجوز صیادی از درگاه ملی مجوزها باید برای دریافت گواهی ثبت قایق‌های خود به بازرسان این سازمان مراجعه نمایند. گواهی که البته در درگاه ملی مجوزها بارگذاری نشده بود. تاکنون بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ مجوز صیادی برای متقاضیان استان هرمزگان صادر شده است که برای اطلاع از آخرین وضعیت صدور گواهی ثبت قایق‌های صیادی به سراغ حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان رفتیم.

عباس نژاد در پاسخ به این سوال که تاکنون روند صدور مجوزهای صیادی چگونه بوده است، گفت: براساس هماهنگی‌های استانی متقاضیان دریافت مجوز صید و صیادی به درگاه ملی مجوزها مراجعه و پس از دریافت مجوز صید و صیادی که جایگزین موافقت نامه سازمان شیلات برای ثبت قایق‌های صیادی است به اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی برای ثبت قایق صیادی مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده متعاقب آن بازرسی فنی و ایمنی و پس از تکمیل مدارک قایق آن‌ها به عنوان قایق صیادی به ثبت می‌رسد.

وی درباره تعداد قایق بازدید شده افزود: تاکنون بالغ بر چهار هزار و ۱۵۹ بالغ بر ۶۸ درصد شناورهای متقاضیان در ۱۴۱ بندرگاه صیادی در اقصی نقاط سواحل و جزایر استان بازرسی شده است و مابقی شناورهایی که نزد سازمان بنادر برای ثبت شناور اقدام به تشکیل پرونده نموده اند در فرایند انجام بازرسی هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درپاسخ به این سوال که چه تعداد از قایق‌های صیادی گواهینامه ثبت دریافت کرده اند، گفت: تاکنون برای هزار و ۲۵۳ قایق گواهینامه ایمنی توسط موسسات رده بندی صادر و متعاقب آن گواهینامه ثبت دائم صادر شده است. مابقی قایق‌ها با تکمیل مدارک مورد نیاز توسط مالک به سرعت در حال ثبت می‌باشد.

عباس نژاد درباره اینکه آیا قایق‌های دو زمانه هم تایید فنی می‌شوند یا نه، افزود: پس از رفع ابهام و اعلام نظر معاونت محترم حقوقی ریاست جمهور از تاریخ ۱۲ شهریور ماه امسال برای قایق‌های با موتور دو زمانه نیز گواهینامه ایمنی صادر و در فرایند ثبت قایق قرار گرفتند. موضوع دوم سقف قدرت موتور قایق‌های صیادی بود که از از تاریخ ۲۱ شهریور ماه سال جاری در درگاه ملی مجوزها اعمال و صیادان عزیز موفق به اخذ مجوز با قدرت واقعی موتور قایق‌های خود شدند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که تا چه زمان همه قایق‌های متقاضیان بررسی می‌شود، یادآور شد: بر اساس اعلام آمادگی جوامع صیادی، کارشناسان ثبت شناورها و موسسات رده بندی به صورت هفتگی مراجعه و اقدام بازرسی قایق‌های متقاضی می‌نمایند. به هر تعداد و میزان برنامه بازرسی که مورد درخواست صیادان باشد این آمادگی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان وجود دارد تا نسبت به بازرسی تا آخرین شناور متقاضی ثبت، تکرار شود. پیش بینی می‌گردد تا پایان آبان ماه با اتمام مراجعات ثبت شناور تمامی شناورهای متقاضی که پرونده ثبتی آن‌ها تکمیل شده نزد این اداره کل به ثبت برسند.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha