۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
قدرت یورو در حال تضعیف بیشتر است| احتمال توقف سیاست افزایش نرخ بهره در اروپا
هلدینگ بانکی MFUG ژاپن:

قدرت یورو در حال تضعیف بیشتر است| احتمال توقف سیاست افزایش نرخ بهره در اروپا

اقتصاددانان هلدینگ بانکی MUFG ژاپن در تازه ترین گزارش تحلیلی خود از وضعیت بازار فارکس نسبت به آینده پیش روی یورو ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ اقتصاددانان هلدینگ بانکی MUFG ژاپن در تازه ترین گزارش تحلیلی خود از وضعیت بازار فارکس نسبت به آینده پیش روی یورو ابراز نگرانی کردند.

بر اساس این گزارش، MUFG در گزارش خود با اشاره به انتشار آخرین شاخص های آماری از اقتصاد اروپا تاکید کرده است که وضعیت فعلی می تواند منجر به ریزش بیشتر ارزش یورو در بازار شود.

در این گزارش آمده است: انتشار آخرین گزارش مربوط به شاخص CPI در پایان هفته گذشته نشان داد که تورم اصلی در منطقه یورو به ۴.۳ درصد در سپتامبر کاهش یافته است. داده‌های ضعیف‌تر تورم، انتظارات برای عدم افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی از سوی بانک مرکزی اروپا را تقویت می‌کند. این امر یورو را در برابر ضعف بیشتر در کوتاه مدت آسیب پذیر می کند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: تضعیف چشم انداز رشد اقتصادی چین نیز یکی از عواملی بوده است که در تابستان در کنار رشد ضعیف اقتصاد اروپا و کاهش انتظارات بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره، تاثیری منفی بر وضعیت یورو بر جای گذاشته است.

لازم به ذکر است، «پابلو هرناندز دی کاس» از اعضای شورای حکام بانک مرکزی اروپا در جریان برگزاری نشست این شورا در هفته گذشته گفت: اگر نرخ های بهره بانکی را برای مدت زمان کافی در همین سطوح حفظ نماییم، شانس بالایی برای کنترل تورم و دستیابی به هدف نرخ ۲ درصد آن را خواهیم داشت.

وی همچنین افزود: این رویکرد به ویژه برای جلوگیری از انقباض ناکافی که مانع دستیابی به هدف تورمی ما می شود و همچنین انقباض بیش از حد، که به طور غیر ضروری به فعالیت اقتصادی و اشتغال آسیب می زند حائز اهمیت است.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha