۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
قیمت روغن موتور امروز مشخص می شود| شبکه توزیع به کمبود و گرانی دامن می زند
خبر اختصاصی بازار؛

قیمت روغن موتور امروز مشخص می شود| شبکه توزیع به کمبود و گرانی دامن می زند

شنیده ها در بازار روغن موتور تهران حاکی از آن است که امروز عصر احتمالا طی جلسه ای در وزارت نفت، قیمت روغن موتور مشخص می شود.

بازار؛ گروه خودرو: شنیده ها در بازار روغن موتور تهران حاکی از آن است که امروز عصر احتمالا طی جلسه ای در وزارت نفت، قیمت روغن موتور مشخص می شود. براساس اطلاعات دریافتی «بازار» در این جلسه تولیدکنندگان روغن موتور و اعضای انجمن صنفی پالایشی حضور خواهند داشت. سازندگان روغن موتور این روزها با چالش افزایش نهاده های تولید، خوراک و بیس اویل مواجه هستند. از سوی اهرم قیمت گذاری دستوری فقط به مصرف کننده و تولید کننده زیان وارد می کند. زیرا عده ای سود جو در سایه نبود نظارت ها به توزیع روغن موتور در بازار از شرایط موجود منتفع می شوند.

الزام نظارت به شبکه توزیع

براساس بررسی های میدانی خبرنگار «بازار» از بازار روغن موتور، فروشندگان و مشتریان روانسازها مدعی کمبود روغن موتور و روغن گیربکس شدند. برخی از فعالان این صنف در گفت و گو با رسانه «بازار» اظهار داشتند: «شبکه های توزیع مویرگی با اخبار احتمال گرانی روغن موتور اقدام به دپو آن می کنند، این مورد در بازار علاوه بر تشدید گرانی منجربه کمبود نیز می شود.»

مزید اطلاع وزارت نفت باید اشاره داشت که زنجیره توزیع روغن موتور بیشتر از تولیدکنندگان در انتظار افزایش قیمت هستند تا بتواند محصولات دپوی خود را با نرخ های جدید راهی بازار کنند.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha