۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
پیگیری تخصیص دو میلیارد دلار از صندوق توسعه به نهضت ملی مسکن؛ بزودی جزئیات اعلام می شود
وزیر راه و شهرسازی به «بازار» خبر داد

پیگیری تخصیص دو میلیارد دلار از صندوق توسعه به نهضت ملی مسکن؛ بزودی جزئیات اعلام می شود

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از پیگیری جدی برای تخصیص هر چه زودتر ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بزودی جزئیات این اقدام اعلام می شود.

اکبر محمودی؛ بازار: برداشت دو میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی در حوزه مسکن‌ می تواند انقلاب بزرگی در این حوزه ایجاد و سرعت پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن را سرعت بیشتری بدهد.

کمیته تأمین مالی مسکن که زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهور قرار دارد جلسات خود را برای تخصیص این ۲ میلیارد دلار آغاز کرده و آنطور که وزیر راه و شهرسازی خبر داده جزئیات آن بزودی اعلام و قطعا این مبلغ تا چند ماه آینده برداشت و عملیاتی خواهد شد.

کمیته تامین مالی مسکن تلاش دارد تا بخشی از منابع صندوق توسعه ملی را به تأمین مالی انبوه‌سازی مسکن اختصاص دهد که آنطور که گفته شده است مقدمات این کار فراهم شده و جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد

به نظر می رسد جلسات کمیته تامین مالی مسکن تلاش دارد تا بخشی از منابع صندوق توسعه ملی را به تأمین مالی انبوه‌سازی مسکن اختصاص دهد که آنطور که گفته شده است مقدمات این کار فراهم شده و جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

انبوه سازان در جلسه اخیری که با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی داشتند اعلام آمادگی کرده اند که می توانند دولت را با تجربیاتی که در مسکن مهر داشتند در پروژه نهضت ملی مسکن نیز کمک و همراهی کنند.

قطعا تا پایان سال مبلغ ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت و عملیاتی خواهد شد و این موضوع با جدیت از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که آیا پیگیر تخصیص هر چه سریعتر ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای نهضت ملی مسکن و حوزه مسکن هستید و اینکه آیا این مبلغ تا چند ماه آینده برداشت و عملیاتی خواهد شد؟ گفت: قطعا تا پایان سال مبلغ ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت و عملیاتی خواهد شد و این موضوع با جدیت از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

بذرپاش پیشتر گفته بود که یکی از مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص منابع مالی بود که مجوزی از سوی رهبر معظم انقلاب اخذ کردیم تا از ظرفیت‌های موجود تهاتر نفت و صندوق ملی در این راستا استفاده کنیم. با موافقت و اجرای این مجوز با تزریق منابع مالی به پروژه‌ نهضت ملی مسکن، این پروژه جانی دوباره گرفت و هم‌اکنون در مرحله طی کردن روند اداری است.

آنطور که از سوی مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه عنوان شده است مبلغ ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار می‌گیرد

آنطور که از سوی مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه عنوان شده است مبلغ ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار می‌گیرد و این وزارت راه و شهرسازی خواهد بود که تصمیم خواهد گرفت چگونه و به چه شکل آنرا در اختیار حوزه مسکن و نهضت ملی مسکن قرار دهد.

بخش مهم و معناداری از این تأمین مالی توسط بانک‌ها صورت می‌پذیرد و گزارش تحقق تسهیلات بانک‌ها نیز به‌صورت منظم از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گفته است که بخش مهم و معناداری از این تأمین مالی توسط بانک‌ها صورت می‌پذیرد و گزارش تحقق تسهیلات بانک‌ها نیز به‌صورت منظم از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود. صندوق ملی مسکن که منابع آن از بخش‌های مختلف از جمله مالیات مستغلات تأمین می‌شود، یکی دیگر از منابع تأمین مالی مسکن است که به تدریج تزریق می‌شوند.

کد خبر: ۲۴۶٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha