۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
راه اندازی مرغداری از صفر تا صد

راه اندازی مرغداری از صفر تا صد

یکی از پرمصرف‌ترین گوشت‌های ایران، گوشت مرغ است.

به گزارش بازار، یکی از پرمصرف‌ترین گوشت‌های ایران، گوشت مرغ است. از طرفی تخم مرغ هم در سبد غذایی ایرانیان جایگاه خاصی دارد و بسیاری از خانواده‌های ایرانی با توجه به افزایش قیمت گوش ترجیح می‌دهند از گوشت مرغ استفاده کنند. این تقاضای بالا باعث شده که راه اندازی مرغداری به یک کسب و کار نسبتاً سودده در ایران تبدیل شود.

تقاضای بالای بازار از یک طرف و فرآیند نسبتاً ساده راه اندازی از طرف دیگر بسیاری را به سمت این کسب و کار هدایت کرده است.

البته نباید فراموش کرد که مثل هر کسب و کار دیگری راه اندازی مرغ داری هم چالش های خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم راه‌اندازی مرغ‌داری را زیر ذره‌بین ببریم و صفر تا صد راه‌اندازی مرغداری را بررسی کنیم.

بررسی مزایا و معایب مرغ‌داری در یک نگاه

هر کسب و کاری چالش ها، مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه و بسیار مختصر و مفید سعی می‌کنیم تمام مزایا و معایب مرغداری را بررسی کنیم تا دید بهتری نسبت به این کسب‌وکار داشته باشیم.

مزایای راه‌اندازی مرغ‌داری:

  1. بازگشت سرمایه مناسب
  2. تقاضای بالای بازار مصرف
  3. امکان ایجاد اشتغال‌زایی
  4. امکان دریافت وام‌های کوتاه‌مدت اشتغال‌زایی

معایب راه‌اندازی مرغداری:

  1. نیاز به سرمایه نسبتاً بالا
  2. امکان تلفات زیاد با توجه به بیماری‌های مختلف در مرغداری
  3. نوسانات قیمت مرغ در ایران

۶ مرحله تا راه‌اندازی مرغداری

با توجه به مزایا و معایب راه‌اندازی مرغ‌داری به نظر می‌رسد کفه ترازو به سمت مزایا بیش‌تر سنگینی می‌کند. البته باید دقت داشت برای داشتن یک کسب و کار موفق در زمینه مرغداری پیشنهاد ما این است که اول یک طرح توجیهی اولیه آماده کرده و سپس اقدام به راه اندازی مرغداری کنید. در ادامه گام به گام راه‌اندازی مرغداری را بررسی می‌کنیم.

راه اندازی مرغداری از صفر تا صد

  1. جنبه‌های مختلف کسب و کار را بررسی کنید

پیشنهاد می‌کنیم اگر جدی هستید با چند نفر فعال در بازار گوشت و مرغ صحبت کنید. کسب اطلاعات اولیه و آشنایی با فضای کار باعث می‌شود که بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

  1. طرح توجیهی مرغ‌داری

گام دوم در راه‌اندازی مرغ‌داری، آماده سازی یک طرح توجیهی و تدوین آن است. مساحت فضای مورد نیاز، سرمایه مورد نیاز، هزینه‌های مختلف عملیاتی و در نهایت نرخ بازگشت سرمایه را محاسبه کرده و برنامه‌ریزی کنید. داشتن یک طرح توجیهی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در آینده گام‌های توسعه و رشد کسب و کارتان در مرغ‌داری را با سرعت بیش‌تری طی کنید.

  1. دریافت مجوزهای اولیه

مانند هر کسب‌وکاری، باید مجوزهای اولیه مرغداری را از نهادهای مربوط مثل اداره دامپزشکی استان یا شهرستان خودتان را دریافت کنید. پس از دریافت مجوزهای اولیه نوبت به آماده‌سازی سوله مرغ داری می‌رسد. تهیه مواد اولیه و آماده‌سازی ساختمان نظیر خرید کارتن پلاست در مرحله بعدی قرار دارد. برای مشاهده قیمت هر متر کارتن پلاست می‌توانید به سایت هامون عایق مراجعه کنید. 

  1. آماده‌سازی و تجهیز سوله

گام بعدی در راه اندازی مرغداری اجاره یا آماده سازی سوله است. شما می‌توانید یک سوله آماده را اجاره کرده یا یک سوله را از صفر تا صد راه‌اندازی کنید. از طرف دیگر نیاز است با توجه به ابعاد کسب و کارتان سوله را با تجهیزات مناسب آماده کنید. در این مرحله نیاز است تا محصولات زیرساختی مثل پشم سنگ یا توری مرغی را تهیه کنید. برای تهیه این محصولات می‌توانید به صفحه قیمت پشم سنگ مراجعه کنید.

راه اندازی مرغداری از صفر تا صد

  1. تهیه مرغ‌های گوشی یا تخم‌گذار 

گام بعدی خرید مرغ‌های گوشی یا تخم‌گذار برای مرغ داری است. در این مرحله باید با مشورت یک متخصص و از فروشنده‌ای مطمئن مرغ‌ تهیه کنید.

  1. برنامه بازاریابی و فروش منظم داشته باشید

تمایز شما با سایر فعالان صنعت مرغ و تخم‌مرغ می‌تواند برنامه بازاریابی و فروش منظم باشد. اگر بتوانید از بازاریابی مویرگی در سطح محل زندگی خود نهایت استفاده را ببرید علاوه بر جذب مشتریان زیاد و وفادار می‌توانید حاشیه سود خود رو تا حد ایده‌آلی افزایش دهید.

وسایل مورد نیاز برای تجهیز مرغ‌داری را از کجا بخریم؟

تجهیزات مورد نیاز مرغ‌داری شامل موارد مختلفی مثل سیستم‌های سرمایش، گرمایش و ارزیابی سلامت طیور است. با این حال بخشی از تجهیزات مرغ‌داری شامل آماده‌سازی سوله مثل پشم شیشه، رابیتس، توری مرغی و ... را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی هامون عایق تهیه کنید. برای آشنایی بیش‌تر با خدمات و محصولات این فروشگاه پیشنهاد می‌کنیم به صفحه  قیمت توری پلاستیکی مراجعه کنید.

فروشگاه هامون‌عایق در آهن مکان تهران قرار دارد اما به واسطه حضور در فضای اینترنت توانسته امکان فروش حضوری و با کیفیت تمامی ملزومات تجهیز سوله را فراهم کند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به سایت hamoonayegh.ir مراجعه کنید.

کد خبر: ۲۴۶٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha