۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
راه آهن کشور موضع خود را به صورت شفاف در خصوص خط آهن اینچه برون بیان کند
استاندار گلستان:

راه آهن کشور موضع خود را به صورت شفاف در خصوص خط آهن اینچه برون بیان کند

گرگان- استاندار گلستان گفت: ضروری است راه آهن کشور موضع خود را به صورت شفاف در خصوص خط آهن اینچه برون به طبس و بندرعباس مشخص کند زیرا این مسیر بهترین مسیر با هزینه و فایده مطلوب است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زنگانه عصر یکشنبه در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهارکرد: مطالعات ۲۲۰ کیلومتر حدفاصل بندرترکمن باشی تا بندر خشک اینچه برون تهیه شده، پیمانکار آن هم تعیین شده است.

استاندار گلستان افزود: کریدور ریلی ایران- ترکمنستان- قزاقستان بین سه کشور بسیار پراهمیت است که خط آهن اینچه برون به طبس و بندرعباس به عنوان مکمل می تواند ارزش واقعی آن را نمایان کند.

وی ادامه داد: ضروری است راه آهن کشور موضع خود را به صورت شفاف در خصوص خط آهن اینچه برون به طبس و بندرعباس مشخص کند زیرا این مسیر بهترین مسیر با هزینه و فایده مطلوب است و زمینه صرفه جویی در وقت و انرژی را فراهم می کند.

زنگانه بیان کرد: دهکده لجستیک اینچه برون مورد تأیید وزیر راه و شهرسازی بوده و راه آهن ملزم به همکاری تا حصول نتیجه است.

استاندار گلستان تاکید کرد: توسعه جاده ای مسیر اینچه برون از محور خوش ییلاق و همچنین جاده نفت مورد تاکید است و به عنوان یک اولویت در تخصیص منابع مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گلستان با توجه به سکونت قریب به ۷۵۰ هزار نفر ترکمن در استان و علاقه مندی شدید جمهوری ترکمنستان یک ضرورت است.

زنگانه ادامه داد: تردد مسافری و تجارت چمدانی با کشور ترکمنستان در اسرع وقت برقرار می شود چراکه این اقدام ضمن ارتقا روابط فی مابین در بهبود اقتصاد مرزنشینان موثر است.

استاندار گلستان گفت: برقراری تجارت کامیونی گام بزرگی بود که به همت دلسوزان استان هم اکنون از صفر به ۸۶ کامیون در روز ارتقا یافته و در اسرع وقت حل موضوع روادید رانندگان نیز رفع خواهد شد.

زنگانه بیان کرد: توجه به حذف واسطه ها در نرخ تردد و حضور شرکت ها در نمایشگاه ها، ضرورتی است که مورد توجه جدی قرار دارد.

کد خبر: ۲۴۶٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha