۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
اعمال مجدد محدودیت سفر در پکن
با هراس از به راه افتاد موج دوم کرونا صورت گرفت؛

اعمال مجدد محدودیت سفر در پکن

با افزایش موارد ابتلا به کرونا، پکن و برخی استان‌های چین محدودیت‌هایی برای تردد و سفر افراد در نظر گرفتند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، خارج شدن افرادی که خطر ابتلا به کرونا در آن‌ها بالاست از پایتخت چین ممنوع اعلام شد و در روز سه شنبه به منظور متوقف کردن گسترش موج جدید شیوع ویروس کرونا به دیگر شهرها و استان ها، برخی سرویس‌های حمل و نقل متوقف شدند.

پس از آنکه شناسایی ۲۷ مورد جدید ابتلا به کرونا، تعداد افرادی را که از روز پنجشنبه در پایتخت چین به این بیماری مبتلا شده اند به ۱۰۶ نفر رساند، منطقه مالی شانگهای، از برخی مسافرانی که از پکن آمده بودند خواست به مدت دو هفته در قرنطینه بمانند.

این جدی‌ترین وضعیت بحرانی در چین از ماه فوریه است که به دنبال هراس از به راه افتادن موج دوم بیماری ایجاد شده که اواخر سال قبل در شهر ووهان چین مشاهده شد و تاکنون بیش از هشت میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

شو هجیان، سخنگوی دولت پکن روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: پکن قاطعانه‌ترین و جدی‌ترین اقدامات را اتخاذ خواهد کرد تا مانع شیوع این بیماری شود.

تا روز دوشنبه پکن ۲۲ منطقه را به عنوان مناطق با خطر متوسط معرفی کرد. این مناطق باید اقدامات دقیق تری انجام دهند تا مانع ورود احتمالی مبتلایان شوند.

به گزارش رسانه‌ها در روز سه شنبه به نقل از مقامات شهری، هیچ کدام از افراد پر خطر در پکن از جمله افرادی که با مبتلایان تماس نزدیک داشته اند، اجازه ترک کردن شهر را ندارند.

خدمات رسانی تاکسی‌های خارج شهری محدود و سرویس دهی برخی اتوبوس‌ها که بین پکن و استان‌های مجاور تردد داشتند، متوقف شده است.

کد خبر: ۲۴٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha